خبرگزاری کار ایران

پنجاه و ششمین دوره مسابقات قرآن مالزی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۴۴۲

پنجاه و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن مالزی با مشارکت بیش از ۴۰ کشور جهان از روز یکشنبه ۲۶ تا ۳۱ خرداد در سالن استقلال مرکز تجارت جهانی پوترا شهر کوالالامپور برگزار می‌شود.

پنجاه و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی از ۲۶ تا ۳۱ خرداد برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ مراسم افتتاحیه این مسابقات درشامگاه روز یکشنبه با حضور مقامات سیاسی و فرهنگی و مذهبی مالزی و سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در محل سالن مرکز تجارت جهانی پوترا شهر کوالالامپور برگزار خواهد شد.

حامد ولی زاده خلخالی به عنوان نماینده منتخب ایران در این دوره از مسابقات شرکت کرده است. وی در سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که با حضور ۴۲۰ قاری و حافظ در شیراز برگزار شد، به عنوان نماینده آذربایجان غربی توانست رتبه دوم رشته قرائت را به خود اختصاص دهد.

" ولی زاده " به عنوان دارنده مقام نخست مسابقات بین‌المللی دانشجویان، چندین سال نامزد کسب مقام نخست مسابقات سراسری ایران شده است.

در دور گذشته این مسابقات ۷۷ شرکت کننده از ۴۶ کشور جهان شرکت داشتند که ۱۶ نفر از این تعداد را قاریان زن تشکیل می‌دادند.

در سالهای اخیر ایرانیان به عنوان فعالترین و قدیمترین شرکت‌کنندگان در این مسابقات بین‌المللی موفق به کسب مقام اول این مسابقات نشده‌اند. احمد مشمول و امین پویا نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در دو دوره گذشته مسابقات قرائت قرآن مالزی علی‌رغم شایستگی‌های تایید شده به مقام دوم این مسابقات دست یافتند.

مالزی از نخستین دوره مسابقات بین المللی قرائت قرآن در این کشور در سال ۱۹۶۱ تا سال ۱۹۷۲ به صورت پیاپی مقام نخست این مسابقات را از آن خود کرد. در سال ۱۹۷۲ محمد تقی مروت از ایران توانست اولین مقام نخست ایران را از آن خود کند و سپس در سال ۱۹۷۹ عباس سلیمی نائینی برای بار دوم به مقام نخست دست یافت.

علی سیاح گرجی در سال ۱۹۸۷، عباس امام جمعه در سال ۱۹۹۰، منصور قاضی زاده در سال ۱۹۹۲، احمد ابوالقاسمی در سال ۱۹۹۳، محمد گندم نژاد طوسی در سال ۱۹۹۸، مسعود سیاح گرجی در سال ۲۰۰۱ و حسین سعید رستمی تبریزی در سال ۲۰۰۶ توانستند مقام نخست این رقابت‌ها را از آن خود کنند.

احمد ابوالقاسمی نیز به عنوان همراه قاری منتخب در این مسابقات حضور دارند. رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در مالزی نیز با توجه به اهمیت این مسابقات با نماینده جمهوری اسلامی در این مسابقات و تیم اعزامی از ایران از بدو حضور همکاری نزدیکی را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز