خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف لرستان:

۱۰۰ میلیارد ریال از موقوفات از دست رفته لرستان احیا شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۴۳۵

ترویج فرهنگ وقف در جامعه امری خداپسندانه بوده که در این راستا در لرستان ۱۰۰ میلیارد ریال از موقوفات از دست رفته احیا شده است.

مدیرکل اوقاف لرستان گفت: ترویج فرهنگ وقف در جامعه امری خداپسندانه بوده که در این راستا در لرستان ۱۰۰ میلیارد ریال از موقوفات از دست رفته احیا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز در نشست خبری با خبرگزاری های لرستان اظهار کرد: رویکرد اساسی در این نشست خبری طرح نشاط معنوی، حفظ قرآن کریم و ضیافت الهی است.

وی افزود: سازمان اوقاف لرستان از ابتدای سال گذشته تا کنون سه محور را برای فعالیت های خود انتخاب کرده است که سه بخش مورد نظر عمرانی، موقوفات و فرهنگی بوده اند.

حجت الاسلام خاکباز تصریح کرد: در راستای فعالیت های این سازمان ۲۴پروژه عمرانی را در دستور کارخود قرار داده ایم و ۲۰پروژه هم در حد مرمت وتعمیر بوده است.، و همچنین ۴ پروژه هم بین ۵۰ تا ۸۰ درصد از رشد فیزیکی برخوردار بوده اند که تا پایان سال ۹۳ به بهره برداری می رسند.

مدیرکل اوقاف لرستان بیان کرد: یکی از برنامه هایی که در دستور کار این سازمان قرار دارد این است که زمین های وقفی را در اختیار سرمایه گذاران داخل و خارج استان قرار دهیم تا در این امور خیر ما را یاری نمایند.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان موقوفات از دست رفته احیا شده اند گفت: از اهالی رسانه و همه مسئولان استانی تقاضا داریم که فرهنگ وقف را ترویج دهند و در این امر خداپسندانه شریک شوند.

مدیر کل سازمان اوقاف لرستان افزود: اساس کار این سازمان اجرای برنامه های فرهنگی در امامزادگان است که در همین خصوص برنامه های متنوع فرهنگی در نظر گرفته ایم که از جمله این برنامه ها می توان به طرح نشاط معنوی و طرح تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد.

حجت الاسلام خاکباز تصریح کرد: طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت دانش آموزان است که در ۲۶ بقعه متبرکه اجرا می شود، همچنین طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان که در ۴۴امام زاده استان برگزار می شود، طرح تربیت حافظان قرآن کریم، مراسمات شب قدر، ترتیل و جز خانی قرآن و نیز دعوت از قاری مصری از برنامه های این سازمان به شمار می رود.

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده معاونت فرهنگی اجتماعی این سازمان نیز با یادآوری اینکه وظیفه این سازمان فقط در بحثسخت افزاری و کارهای عمرانی مساجد وحسینه هاست افزود: تا کنون ۵۰۵ مبلغ را برای آشنایی مردم با مسائل شرعی و دینی، به استان دعوت کرده ایم.

وی بیان کرد: پنجم تیرماه درآستانه ماه مبارک رمضان برنامه غبارویی اماکن متبرکه را داریم و همچنین برگزاری خطبه شعبانیه و اجرای طرح خیمه های معرفت با حضور علمای دینی جهت پاسخگویی به سوالات مردم، از دیگر برنامه های در دست اجرا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز