خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه در بازدید از غرفه ایلنا:‌

عراق تحت فشار آمریكا و صهیونیسم هواپیمای ایران را بازرسی می‌كند

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۶۴

وقوع فتنه بزرگ در منطقه طرح صهیونیستی است و اگر بخواهیم نسبت به هر عمل رفتار مقابله به مثل داشته باشیم سناریوی اصلی صهیونیستی آمریكایی كلید زده می‌شود.باید بسیار با هوشیاری عمل كنیم

ایلنا: سخنگوی وزارت امور خارجه در غرفه ایلنا گفت:‌ بازرسی از هواپیماهای كشور ایران در عراق فتنه آ‎مریكایی و صهیونیستی است و می‌خواهند فضای منطقه را متشنج كنند اما ایران به عنوان قدرت برتر هوشیار است.

رامین مهمانپرست با حضور در غرفه خبرگزاری ایلنا در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در مورد سیاست كشور ایران نسبت به بازرسی مجدد هواپیمایی ایران، اظهار كرد: وضعیت حاكم بر كشور سوریه ریشه در مداخله كشورهایی دارد كه فكر می كند بی ثباتی و ناامنی در سوریه منافع آنها را تامین می كند.

وی ادامه داد:‌ بعد از موج بیداری اسلامی نگرانی جدی میان سران كشورهای صهیونیسم و حامیان آمریكا و كشورهای اروپایی ایجاد شد. در واقع عامل بی ثباتی و ناامنی در سوریه و ارسال گروه های مسلح بر سوریه و ایجاد جنگ داخلی در این كشور، خط مش آمریكایی و صهیونیستی است اما برای انحراف افكار عمومی آنها بدنبال این هستند تا كشورهایی همچون ایران یا روسیه را پای كار كشیده و ادعا كنند این كشورها به سوریه سلاح می فرستند تا از نظام حمایت كنند و عامل بی ثباتی هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینكه این روش به هیچ عنوان قابل توجیه نیست، تاكید كرد:‌ دامن زدن به فعالیت گروه های تروریستی به خطر انداختن جان انسان های بی گناه آن هم با این ادعا، قابل توجیه نیست.

مهمانپرست تصریح كرد:‌ حرف هایی كه در مورد مداخله كشور هایی همچون ایران یا فشارهای سیاسی كه در كشورهای همسایه از سوی صهیونسیم و آمریكا وارد می‌شود، خلاف قانون و عرف بین الملل است.

وی گفت: با توجه به حضور آمریكایی ها در كشور عراق در سال های بعد از بركناری صدام و تحت این فشارها، در دو مرحله هواپیماهای ما مورد بازرسی قرار گرفته شد كه با این بازرسی ها پوچ بودن ادعای آنها اثبات شد.

سخنگوی وزرات امور خارجه با بیان اینكه سیاست موجود به دنبال ایجاد انحراف و فتنه انگیزی است، تاكید كرد:‌ از دولت عراق خواسته ایم تا تحت فشار قدرت های بزرگ همچون آمریكا قرار نگیرد و سیاست خود را اعمال كنند و اجازه ندهند تا آنها به سمتی كشیده شود كه این حوادث بار دیگر تكرار شود. ما نیز باید با هوشیاری در این مقطع حساس مراقبت كنیم تا جریان صهیونیستی و روش های آنها اختلافی بین دو كشور ایجاد نكند كه فضایی برای نجات صهیونیست ها ایجاد شود.

مهمانپرست ادامه داد:‌ البته ما از مجاری رسمی این مساله را با مقامات عراقی مطرح كرده ایم. كشور عراق نمی خواهد در شرایط عادی این اقدام را انجام دهد اما بعضی اوقات فشارهای سیاسی و روانی صهیونیستی آمریكایی به قدری سنگین می شود كه فكر می كنند باید هر از چند گاهی سیاست آنها را اعمال كند البته ما انتظار داریم تا كشور عراق مقاومت بیشتری نسبت به این فشارها داشته باشند.

مهمانپرست در پاسخ به این موضوع كه آیا كشور ایران بدنبال رفتار مقابله به مثل با كشور عراق در صورت تكرار این بازرسی ها دارد یا نه، خاطرنشان كرد: كشور ایران هم اكنون بیشترین نقش را در منطقه در ایجاد ثبات و امنیت دارد از این رو باید از هر مساله ای كه منجر به بروز اختلاف و كدورت میان كشورها می‌شود تا فتنه بزرگتری ایجاد شود، دوری كنیم در واقع این كشورهای صهیونیستی و آمریكایی بدنبال این سیاست هستند تا فضای منطقه را متشنج كنند.

وی گفت: وقوع فتنه بزرگ در منطقه طرح صهیونیستی است و اگر بخواهیم نسبت به هر عمل رفتار مقابله به مثل داشته باشیم سناریوی اصلی صهیونیستی آمریكایی كلید زده می‌شود.باید بسیار با هوشیاری عمل كنیم و البته تاكید می كنم كه باید عزت و اقتدار در صحنه دیپلماسی وارد كار می‌شویم.

مهمانپرست تصریح كرد:‌ باید مسئولان كشورهای دیگر را به سمتی هدایت كنیم كه درگیر فتنه‌های صهیونیستی و آمریكایی قرار نگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز