خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در جمع مردم روستای مهترلو:

مناطق زلزله‌زده به کارگاه وسیع سازندگی تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۵۶

همه در این مناطق در حال ساخت و ساز هستند و خانه‌ای نیست که در مراحل پایانی و ساخت و ساز نباشد/ معتقدم اگر روند بازسازی‌ و ساخت و ساز‌ها با همین سرعت به پیش برود، تا پایان آبان‌ماه هیچ خانواده‌ای بدون سرپناه باقی نخواهد ماند

ایلنا - ورزقان: رییس جمهور گفت: خدا را شاکریم که امروز با همت مردم و کمک خادمان دولت مناطق زلزله زده آذربایجان به کارگاهی وسیع برای سازندگی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در اجتماع ساکنان روستای مهتر لو از توابع شهرستان ورزقان، با اشاره به روند مثبت ساخت و ساز مسکن در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در آستانه عید غدیر خداوند توفیق داد یک بار دیگر به این منطقه آمده و از نزدیک چهره‌های مومن، مصمم و نورانی شما را زیارت کنیم.

وی با اشاره به بازدید گذشته خود از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، گفت: در آن زمان صد‌ها روستا تخریب شده بود و مردم در چادر‌ها شرایط زندگی بسیار سختی داشتند.

احمدی‌نژاد افزود: در جریان آن سفر با مردم قرار گذاشتیم که همه دست در دست یکدیگر گذاشته و برای بازسازی تمام روستا‌ها و شهرهایی بهتر و زیبا‌تر همت خود را متمرکز کنیم و امروز خدا را شاکر هستم که با همت مردم و کمک خادمان دولت تمام این دشت و کوه‌ها به کارگاهی وسیع برای سازندگی تبدیل شده است.

رییس جمهور با اشاره به بازدید هوایی از دیگر روستا‌ها و مناطق زلزله زده استان نیز تصریح کرد: همه در این مناطق در حال ساخت و ساز هستند و خانه‌ای نیست که در مراحل پایانی و ساخت و ساز نباشد.

وی افزود: معتقدم اگر روند بازسازی‌ و ساخت و ساز‌ها با همین سرعت به پیش برود، تا پایان آبان‌ماه هیچ خانواده‌ای بدون سرپناه باقی نخواهد ماند.

احمدی‌نژاد همچنین به تهیه بسته‌های وسایل منزل شامل یخچال، اجاق گاز، فرش و بخاری برای خانواده‌هایی که خانه‌های آنان بازسازی می‌شود، اشاره کرد و گفت: ان‌شاء الله به کسانی که خانه‌های آنان آسیب جزئی دیده نیز دو میلیون کمک بلاعوض و یک و نیم میلیون وام ارزان قیمت اعطا خواهد شد تا منازل خود را بازسازی کنند.

وی افزود: دولت به آن دسته از جوانانی که در شرف ازدواج بودند نیز کمکهایی اعطا خواهد کرد، تا بتوانند مسکن مناسبی برای خود بنا کنند.

احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود که به زبان ترکی بیان شد، خطاب به مردم مناطق زلزله‌زده گفت: دولت تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا هر چه سریع‌تر مناطق آسیب دیده از زلزله بازسازی شده و به مردم آن تحویل شود.

رییس‌جمهور همچنین به مردم قول داد که تا کمتر از یک و نیم ماه دیگر مجدداً برای بازدید از مناطق زلزله‌زده به استان آذربایجان شرقی سفر کند.

وی از مسئولان بنیاد مسکن، هلال احمر و استاندار آذربایجان شرقی که به صورت شبانه روزی از مناطق زلزله زده بازدید و روند ساخت و ساز‌ها را پیگیری کرده‌اند تقدیر کرد.

احمدی‌نژاد همچنین با حضور در یکی از منازل بازسازی شده روستای مهترلو، این واحد را به صورت نمادین به مالک آن تحویل داد.

همزمان با این تحویل، چهار هزار واحد بازسازی شده دیگر نیز در مناطق زلزله‌زده به مالکان آن‌ها تحویل داده شد.

همچنین تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ حواله کالا و وسایل زندگی مورد نیاز مردم زلزله زده، شامل بخاری، یخچال، گاز و فرش نیز به مردم مناطق زلزله زده استان تحویل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز