خبرگزاری کار ایران

توسط اداره کل استاندارد خوزستان/

صدور بیش از 1768 گواهینامه انطباق صادراتی در خوزستان

کد خبر : ۱۷۶۴۵

در 7 ماهه نخست امسال تعداد 1768 گواهینامه انطباق برای صادرات کالا از پایانه مرزی چزابه به کشور عراق صادرشده است.

اهواز - ایلنا: رئیس اداره نظارت بر امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد خوزستان گفت: در راستای نظارت بر اجرای استاندارد اجباری كالاهای صادراتی، این اداره کل برکلیه ی اقلام صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری، نظارت نموده و تنها درصورت انطباق آنها با استاندارد های ملی مربوطه مجوز صادرات برای آنها صادر می نماید.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سیما پشم فروش گفت: در 7 ماهه نخست امسال تعداد 1768 گواهینامه ی انطباق برای صادرات کالا از پایانه مرزی چزابه به کشور عراق صادرشده است.

وی افزود: حجم صادرات از پایانه مرزی چزابه در این مدت 687 میلیون و 753 هزار و 770 کیلوگرم به ارزش ریالی 897 میلیارد و 646 میلیون و 724 هزار و 234 ریال بوده است.

 پشم فروش گفت: عمده کالاهای صادراتی از پایانه مرزی چزابه جهت صادرات به کشور عراق و بیشتر شامل محصولاتی از قبیل سیمان، آجر، موزائیک و سنگ های ساختمانی بوده است.

وی پیش بینی نمود با آغاز طرح حمل یکسره از گمرکات استان، صادرات اقلام دارای نشان استاندارد از مرزهای استان افزایش بیشتری یابد.

همچنین کارشناس آموزش این اداره کل نیز اعلام کرد: در مهر ماه سال جاری بیش از 11 دوره آموزشی جهت مدیران واحدهای تولیدی، مسئولین کنترل کیفیت و کارشناسان واحدهای تولیدی برگزار گردیده که از آن جمله می­توان به دوره های آموزشی "بهبود مستمر "،  " آشنایی با کنترل نقاط بحرانی HACCP "،  " بازرسی جوش " و " ایمنی بنادر و اسکله­ ها "  اشاره نمود.

فاطمه مهرمولائی گفت: در دوره های مذکور مباحثی همچون مبانی و اصول جوشکاری و عوامل مؤثر در بهبود کیفیت جوشکاری و قوانین و مقررات ایمنی در بنادر، مطرح شده است.

وی همچنین اظهار کرد به منظور ارتقاء سطح آموزشی کارمندان اداره کل دوره آموزشی  "تندخوانی، تمرکز و تقویت حافظه" جهت همکاران برگزار شد که طی آن معادل 600 نفر ساعت آموزش ارائه گردید.

وی در انتها افزود: در مهر ماه سال جاری نیز پروانه تائید صلاحیت 15 مسئول کنترل کیفیت از سوی این اداره کل جهت کار کارشناسی در واحدهای تولیدی مربوطه تایید شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز