خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت استان کرمانشاه:

واردات 10 درصد کاهش پیدا کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۳۸

سالانه در حدود 19 میلیون تن به ارزش 4/6 میلیارد دلار واردات به کشور داریم.

ایلنا - کرمانشاه: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، صبح پنجشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی این شهر برگزار شد، گفت: کرمانشاه در امر صادرات به دیگر نقاط، جزو استانهای پیشرو و ممتاز کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، جهانگیر شاهمرادی تاکید کرد: در حال حاضر میزان صادرات غیرنفتی کشور بیش از 37 میلیون تن با ارزشی معادل 20 میلیارد دلار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: در مقابل، سالانه در حدود 19 میلیون تن به ارزش 4/6 میلیارد دلار واردات به کشور داریم.

شاهمرادی گفت: صادرات از نظر ارزشی 4 درصد کاهش و بیش از 10 درصد واردات نیز کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: عراق با 2.9 میلیارد دلار حدود 14 درصد صادرات کشور را به خود اختصاص داده است و امارات، چین و افغانستان در رده‌های بعدی قرار دارند.

شاهمرادی گفت: جمع کل صادرات کشور به کشورهای امارات، چین و افغانستان ده میلیارد دلار معادل 51.5 درصد صادرات کشور به این کشورها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در پایان سخنان خود تاکید کرد: صادرات کرمانشاه به عراق در شش ماه اول سال‌جاری یک میلیارد و 195 میلیون دلار بوده و این چیزی جزو نتیجه تلاش‌های استاندار و دیگر استان‌ها نبوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز