خبرگزاری کار ایران

مرحله دوم بزرگترین جنگلكاری اقتصادی مشاركتی مهران آغاز شد

کد خبر : ۱۷۶۳۰

بزرگترین طرح جنگل كاری جامع اقتصادی مشاركتی شهرستان مهران در سطح 30 هزار هكتار آغاز شد.

ایلنا – ایلام: با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام، فرماندار مهران و جمعی از مسولین مرحله دوم اجرایی بزرگترین طرح جنگل كاری جامع اقتصادی مشاركتی شهرستان مهران در سطح 30 هزار هكتار آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام اظهار داشت: این طرح می تواند به اشتغال پایدار، توسعه كشاورزی و افزایش صادرات كمك كند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام خاطر نشان كرد: قرار گرفتن مرز مهران در همسایگی كشور عراق این موقعیت را فراهم كرده است تا با ایجاد چنین طرح هایی در آینده صادرات گیاهان دارویی و میوه های بومی منطقه افزایش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام نیز در این مراسم گفت: با برنامه ‌ریزی‌های انجام گرفته در یک برنامه پنج ساله، بیش از 50 هزار هکتار از اراضی بیابانی استان جنگل ‌کاری و احیاء می‌شود كه 30 هزار هكتار از این اراضی در شهرستان مهران قرار دارد.

رضا احمدی افزود: برای اجرایی این طرح به صورت مستقیم برای پنج هزار نفر و غیر مستقیم برای ده هزار نفر اشتغالزایی و حدود چهارمیلیون اصله نهال گرمسیری كاشت می شود.

وی اظهار داشت: این طرح به طول 50 كیلومتر و عرض شش كیلومتر در مناطق بیابانهای مهران و دهلران اجرا می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز