خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران‎؛

عملکرد دولت در نوسازی بافت فرسوده شهر تهران شفاف است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۱۵

یکی از سیاستهای تشویقی دولت برای احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، اعطاء تسهیلات بدون سپرده در نوسازی بافت‌های فرسوده است که هر سال تسهیلات اعطائئ نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

 ایلنا: روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در واكنش به اظهارات مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران كه گفته است دولت به تکالیفش در نوسازی بافت‌های فرسوده عمل نکرده است پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در این جوابیه اعلام كرد‎؛

پیرو انتشار خبری كه در مصاحبه خبرنگار محترم خبرگزاری کار ایران با رئیس محترم سازمان نوسازی شهر داری تهران مطرح شده است مطالب ذیل جهت استحضار ایفاد می‌شود.

شهر تهران بعنوان پایتخت کشور جمهوری اسلامی ایران و یکی از کلانشهر‌های بزرگ دنیا همواره در سال‌های گذشته ازدیدگاه شهری و ساخت و ساز دچار تغییرات فراوانی بوده است. و دراین میان ساخت و سازهای بر جامانده از میراث گذشته به دلیل افت ارزش ملک و کمبود خدمات و زیر ساخت‌ها امروزه به بافت‌هایی تبدیل شده‌اند که نوسازی و بهسازی این مناطق امر ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.

تاکنون۴۲۸۸ هزار هکتار بافت فرسوده دراستان تهران شناسایی شده است. یکی از سیاستهای تشویقی دولت برای احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، اعطاء تسهیلات بدون سپرده در نوسازی بافت‌های فرسوده است که هر سال تسهیلات اعطائئ نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است بطوریکه در سال ۸۸ تعداد ۵۰۰۰واحد مسکونی در سال ۸۹ تعداد۱۶۸۸۳ واحد مسکونی در سال ۹۰ تعداد ۳۳۸۸۷ واحد مسکونی و تا کنون نیز ۱۴۹۱۸ واحد مسکونی جهت دریافت تسهیلات نوسازی به بانکهای عامل معرفی شده‌اند که تعداد ۱۰۵۱۴ تسهیلات نوسازی در سال جاری به عقد قرارداد با بانک‌های عامل منجر شده است و مابقی نیز درحال انعقاد قرارداد می‌باشد.


چگونگی اعطاء تسهیلات در استان تهران

 لازم به ذکر است دولت دهم در راستای سیاستهای خود جهت تسریع در بهسازی و نوسازی بافت‌ها ی فرسوده کشور بویژه در شهر تهران اقدام به اعطاء تسهیلات نوسازی مناسبی داشته است. باید اذعان داشت از ابتدا روند امر نوسازی تا پایان سال ۹۰ بیش از ۵۵ هزار تسهیلات نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده شهر تهران اعطا ء شده است.این تسهیلات در سال ۹۱ به ۳۰ هزار تسهیلات از محل منابع داخلی بانک‌ها (پیوست شماره ۱) و ۵۰ هزار تسهیلات از محل خط اعتباری مسکن مهر در نظر گرفته شده است، سقف تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریال می‌باشد است (کارگروه نمایندگان ویژه ریاست جمهور در مسکن سقف وام را به میزان ۳۰۰ میلیون ریال افزایش داد ه‌اند که در صورت تصویب در شورای پول اعتبارکشور اجرائئ خواهد شد.) براساس تصمیم این کارگروه میزان نرخ سود تسهیلات بافتهای فرسود در سال ۹۱ در دوران مشارکت معادل۲۰ درصد و در زمان فروش اقساطی ۱۵درصد است (پیوست شماره ۲) همچنین این تسهیلات در سال گذشته براساس بخشنامه بانک مرکزی دردوران مشارکت ۱۱ درصد و در زمان فروش اقساطی ۱۲درصد بوده است (پیوست شماره ۳)

همچنین نرخ سود تسهیلات در قالب مسکن مهر (پرداخت خود مالکی) نیز به ترتیب ۹ درصد برای شهر تهران، ۷ درصد در مراکز استان‌ها و ۴ درصد برای سایر شهر‌ها می‌باشد. این تسهیلات به افراد واجد شرایط (دارای فرم (ج) سبز و سرپرست خانوار) پرداخت خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز