خبرگزاری کار ایران

مدرس حوزه و دانشگاه:

عید غدیر خم یكی از محسنات دنیای اسلام است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۰۲

عید غدیر خم یكی از محسنات دنیای اسلام است./ غدیر خم روز جدا شدن اصحاب پیامبر(ص) از شیطان است و در این روز یاران واقعی اسلام شناخته شدند./دشمنان اسلام بعد از واقعه غدیر به روش های مختلف سعی می كردند آن را از ذهن ها پاك كنند.

ایلنا - قزوین: حجت الاسلام بی آزار، مدرس حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: واقعه ی غدیر تنها یك رخداد تاریخی نیست كه بتوان با تسامح و ایجاد تردید خدشه ای به آن وارد كرد، بلكه اسناد معتبری برای اثبات آن وجود دارد تا جایی كه بسیاری از اصحاب پیامبر(ص) كه شاهد آن بودند ناقل آن شدند و در منابع مختلف آن را بیان كرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین؛ حجت الاسلام بی آزار در جشن با شكوهی که صبح امروز پنجشنبه با حضور مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و تعداد زیادی از دانشجویان در مسجد امام رضا (ع) این دانشگاه برگزار شد، از عید غدیر به عنوان یكی از محسنات اسلام یاد كرد و افزود: حتی تعداد زیادی از بزرگان اهل سنت هم منابع بسیاری برای تایید واقعه ی غدیرخم ذكر كرده اند و علامه امینی 160 منبع در خصوص اثبات آن نقل كرده  است.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: خطبه ای که پیامبر(ص) در روز غدیر بیان می كند، آن قدر مفصل است كه به تعبیری از آن به نام " یوم الفصل" یاد می كنند، یعنی روزی كه شیطان از اصحاب پیامبر (ص) جدا می شود و یاران واقعی شناخته می شوند.

حجت الاسلام بی آزار تصریح كرد: متاسفانه عید غدیر آن طور كه شایسته است در دنیای اسلام دارای عظمت و جایگاه نیست و اهل سنت كه بسیاری از اعیاد دیگر را با شكوه برگزار می كنند از این عید بزرگ غافل هستند.

وی واقعه غدیر را غیر قابل انكار دانست و خاطر نشان كرد: بدون شك واقعه غدیر اتفاق افتاده، اما نشانه های جانشینی حضرت علی (ع) از سال های قبل از غدیر خم هم در تاریخ اسلام مشهود است، تا جایی كه پیامبر اكرم (ص) در تمام دوران 23 ساله ی نبوت خویش، هر روز در مدح و ستایش امیر المومنین (ع) بیاناتی را مطرح فرموده اند.

حجت الاسلام بی آزار با اشاره به نامهربانی هایی كه پس از رحلت پیامبر(ص) با خاندان ایشان شد، گفت: متاسفانه زمانی كه حضرت علی (ع) غریبانه و به تنهایی مشغول به خاكسپاری و تدفین پیكر مطهر رسول اكرم (ص) بودند، تعدادی از صحابه ی ایشان با فراموش كردن واقعه غدیر، مشغول تعیین خلیفه برای مسلمین شدند، اما این مساله ذره ای از اعتبار غدیر خم كم نمی كند و نشان از مظلومیت مسلمانان و اصحاب واقعی پیامبر اكرم (ص) دارد.

وی در خصوص دلایل اهمیت غدیر خم افزود: پیامبر اكرم (ص) 3 روز متوالی 120 هزار نفر را در واقعه ی غدیر خم در بیابان نگه داشتند تا با آنان بیعت كنند و این خود دلیلی دیگر بر اهمیت این رخداد است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اسناد و دلایل متعدد در خصوص اثبات غدیر خم خاطر نشان كرد: نشانه های بسیاری در خصوص تایید واقعه ی غدیر موجود است اما باز هم عده ای منكر آن می شوند و شاید ریشه تیره روزی های بسیاری از مسلمانان دنیا كه امروز تحت سلطه غرب و صهیونیست هستند، همین مساله باشد كه بر سفره ی غدیر زانو نزدند.

حجت الاسلام بی آزار ادامه داد: دشمنان اسلام بعد از واقعه غدیر به روش های مختلف سعی می كردند آن را از ذهن ها پاك كنند و حتا نقل حدیث از پیامبر(ص) جرم محسوب می شد و از این طریق قصد داشتند خورشید را پشت ابر ببرند كه هیچ گاه به این هدف پلید نرسیند.

وی در پایان همدلی مسلمانان و جهان اسلام را راهی برای رهایی از وضعیت موجود دانست و گفت: آگاهی و اتحاد جهان اسلام باعث خواهد شد فرقه ها و معنویت های پوشالی امروز از بین بروند و همه ی مسلمان به سعادت برسند.

از دیگر بخش های این مراسم، اجرای تواشیح توسط گروه معراج، شعرخوانی و مداحی بود.

گفتنی است در پایان این مراسم به قید قرعه به 14 نفر از دانشجویان، بلیط سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز