خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

درخشش تاریخ ایران و اصفهان در دوره اسلامی است

کد خبر : ۱۷۵۹۲

اکنون که ثبت جهانی مسجد جامع عتیق، باغ موزه چهلستون و باغ فین کاشان صورت گرفته است و در زمره میراث جهانی درآمد باید از این موضوع برای جذب و توسعه گردشگری استفاده کرده و زمینه را برای گسترش و معرفی این فرهنگ به گردشگران ایجاد کنیم.

اصفهان – ایلنا: استاندار اصفهان گفت: اگر تاریخ ایران و اصفهان را به دو دوره اسلامی و غیر اسلامی تقسیم کنیم، درخشش آن مربوط به دوره اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ذاکر اصفهانی که شامگاه چهارشنبه و در جشن ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان در فهرست میراث جهانی سخن می‌گفت، عصر صفویه را اوج درخشش تاریخ کشور دانست و افزود: صفویان بدون خدشه به آثار ارزشمند دوره‌های گذشته، حوزه تمدنی جدیدی را با شالوده فکری مشخص پایه ریزی کردند که امروز ما حافظ آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه مسجد جامع عتیق اصفهان یکی از قدیمی‌ترین مساجد ایران است، ادامه داد: شاهکار زیبایی‌شناسانه این مسجد گچبری محراب اولجایتو یادگار تشرف سلطان محمد خدابنده به دین اسلام و مذهب اثنی عشری است.

وی خوشنویسی و نقوش این مسجد با نقش ویژه آنرا و نشان از هنرنمایی معماران این دیار در حیطه زیبایی‌شناسی معرفی کرد و گفت: در دوره صفوی اصفهان به دلیل زیرساخت‌های فکری به عنوان پایتخت سیاسی ایران انتخاب شد و دانشمندان بزرگی در آن پا به عرصه ظهور گذاشتند.

ذاکر اصفهانی یادآور شد: میدان عتیق در عصر سلجوقی با شکل ذوزنقه‌ای در مرکز شهر اصفهان ساخته شد که بازار در سمت شمال و مسجد علی (ع) با مناره منحصر به فرد خود در بخش جنوب این میدان است در عصر صفویه مسجد امام به عنوان نماد مذهبی این شهر، کاخ عالی قاپو مرکز سیاسی، بازار نماد اقتصاد و مسجد شیخ لطف الله نماد فرهنگی بنا نهاده شد.

وی با اشاره به نامگذاری دهه چهارم انقلاب به عنوان دهه تمدن سازی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: در متن دولت کنونی به پاس قدردانی از زحمات ریاست دوره دهم، پاسداری از هویت مذهبی و این گنجینه ملی شایسته است.

استاندار اصفهان اظهار امیدواری کرد: اکنون که ثبت جهانی مسجد جامع عتیق، باغ موزه چهلستون و باغ فین کاشان صورت گرفته است و در زمره میراث جهانی درآمد باید از این موضوع برای جذب و توسعه گردشگری استفاده کرده و زمینه را برای گسترش و معرفی این فرهنگ به گردشگران ایجاد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز