خبرگزاری کار ایران

نشست قلمروهای ناکاویده در ادبیات عاشورا برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۷۵۱۷۱

نشست پژوهشی هنر و ادبیات عاشورایی از دو بخش سخنرانی پژوهشی و پرسش و پاسخ تشکیل شده است.

نخستین نشست پژوهشی هنر و ادبیات عاشورا با عنوان " قلمروهای ناکاویده در ادبیات عاشورا " شنبه ۲۴ خرداد ماه با حضور جمعی از پیشکسوتان شعر و ادبیات آیینی و انقلاب در تالار مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ امیر مرزبان کارشناس دفتر ادبیات و هنر عاشورایی مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری درباره برگزاری نخستین نشست پژوهشی " قلمروهای ناکاویده در ادبیات عاشورا " گفت: در سرفصل های دفتر ادبیات و هنر عاشورایی مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری؛ سه سر فصل آموزشی، پژوهشی و حمایتی درنظر گرفته شده است.

وی گفت: این نشست درواقع به نوعی آغاز به کار رسمی دفتر ادبیات و هنرعاشورایی حوزه هنری است که با حضور پیشکسوتان ادبیات آیینی و انقلابی همچون محسن مومنی شریف، سعید بیابانکی، علیرضا قزوه، حجت الاسلام والمسلمین شیخ رضا جعفری و چهره‌های مطرح شعر آیینی آغاز به کار می‌کند.

این هنرمند تصریح کرد: نشست پژوهشی هنر و ادبیات عاشورایی از دو بخش سخنرانی پژوهشی و پرسش و پاسخ تشکیل شده است، خسرو آقا یاری و محمدرضا سنگری در حوزه " قلمروهای ناکاویده در ادبیات عاشورا " سخنرانان این مراسم هستند.

مرزبان با اشاره به این که برخی از عرصه‌های عاشورایی همانند شعر و تعزیه عاشورایی، نسبت به سایر حوزه‌های هنرعاشورایی، پررنگتر بوده ادامه داد: متاسفانه هنرمندان ما در بسیاری از حوزه های هنر همانند: داستان عاشورا، ادبیات کودک و نوجوان عاشورا کمتر کار کرده‌اند و آثار غنی و پرمحتوایی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: به همین دلیل در این نشست ها از هنرمندان حوزه ادبیات می خواهیم با توجه به امکانات موجود به مدد ادبیات بشتابند و به سایر ژانرهای ادبی همچون داستان مینی مال، شعر سپید و نیمایی و گزارش های عاشورایی و… توجه بیشتری داشته باشند و آثار غنی را تولید کنند.

این برنامه با حضور پیشکسوتان ادبیات آیینی و انقلاب، مجمع شاعران اهل بیت(ع) و پژوهشگران و شاعران آیینی از ساعت ۱۷ در تالار مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه - نرسیده به پل حافظ - حوزه هنری برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز