خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد اعلام کرد:

افزایش درآمد صادراتی با هدف کاهش واردات

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۱۵۱

معاون زراعی وزیر جهادکشاورزی از تدوین و ارائه برنامه افزایش تولید محصولات به شورای اقتصاد خبر داد.

معاون زراعی وزیر جهادکشاورزی از تدوین و ارائه برنامه افزایش تولید محصولات به شورای اقتصاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس کشاورز در جلسه خبری افزایش تولید محصولات اساسی را نخستین محور این برنامه با رویکرد تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: افزایش عملکرد تولید در گندم با دیدگاه کاهش سطح زیرکشت این محصول در اراضی که کشت گندم در آن اقتصادی نیست اولین گام در نخستین محور برنامه است.

وی افزود: افزایش تولید دانه های روغنی و جو نیز از دیگر محورهاست.

معاون زراعی وزیر جهاد کشاورزی درباره محور دوم این برنامه گفت: افزایش درآمد صادراتی با هدف کاهش واردات از دیگر اقدامات برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

کشاورز افزود: تولید و افزایش صادرات محصولات باغی پسته، کشمش، خرما، سیب و صیفی برای افزایش درآمد صادراتی در این برنامه تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۱ و ۹۲ بدترین شرایط را از نظر طراز تجاری داشتیم، اظهارداشت: در این سال‌ها ارزش واردات به کشور ۱۴ میلیارد دلار بود در حالی که ارزش صادرات ۶ میلیارد دلار گزارش شده، در این سال‌ها تراز صادرات ۸ میلیارد دلار منفی بوده است.

معاون زراعی وزیر جهادکشاورزی افزود: با اجرای این برنامه تا سال ۹۷ تراز تجاری در این بخش به منفی ۲ میلیارد دلار خواهد رسید.

کشاورز، مدیریت مصرف بهینه آب را از دیگر محورهای برنامه افزایش تولید محصولات دانست و گفت: افزایش تولید محصولات با توجه به ظرفیت آب کشور و افزایش بهره وری منابع پایه تولید اجرایی می شود.

وی، تغییر الگوی کشت، معرفی بذرهای مقاوم به کم آبی، تغییر فصل کشت برخی محصولات از تابستان به زمستان و توسعه طرح های نوین آبیاری را از دیگر محورهای برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

کشاورز تاکید کرد: برای تحقق این طرح‌ها به اعتبارات دولتی تکیه نداریم و این طرح‌ها با همکاری بخش خصوصی و تشکل های کشاورزی اجرایی خواهد شد.

معاون زراعی وزیر جهادکشاورزی از افزایش تولید نهاده های تولید مورد نیاز کشاورزان در برنامه افزایش تولید محصولات خبر داد و گفت: در این برنامه نهاده های تولید بذر اصلاح شده، سموم استاندارد، کودهای آبی و طبیعی، نهال های شناسنامه دار و ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی تولید و به منظور افزایش تولید و افزایش بهره وری در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی از تدوین برنامه ساماندهی تولید و توزیع کود با کیفیت، ساماندهی تولید بذرهای اصلاح شده و نهال‌های شناسنامه دار و اختصاص ردیف اعتباری مناسب برای تأمین تراکتور، کمباین و دیگر تجهیزات کشاورزی خبر داد.

معاون زراعی وزیر جهاد کشاورزی از توسعه مکانیزاسیون برای تمام محصولات کشاورزی و به ویژه محصولات باغی در سال ۹۳ سخن گفت و درباره تغییر الگوی کشت در کشور اظهارداشت: این برنامه زیر نظر برجسته ترین پژوهشگران کشور بررسی شد و از هفته آینده به صورت آزمایشی در چهار استان فارس، اصفهان، خراسان و کرمان اجرا می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز