خبرگزاری کار ایران

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان:

طرح تعویض کتیبه حرمین امامین کاظمین(ع) به اتمام رسید

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۰۲۳

در مدت هفت روز اجرای این طرح تعداد ۱۰۸ کتیبه بزرگ و ۳۶ کتیبه کوچک و در مجموع ۱۴۴ کتیبه بر روی ضریح مطهر و مقدس امامین کاظمین(ع) نصب شد.

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان اصفهان گفت: با عنایت امام رضا(ع)، مراحل تعویض کتیبه‌های حرمین امامین کاظمین(ع) همزمان با میلاد علی اکبر(ع) به اتمام رسید.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ محمد حسین ایرانپور مضامین به کار رفته در این کتیبه‌ها را شعری با مضمون امام موسی‌ابن جعفر(ع) و امام جواد ائمه(ع) و ۳۴ مینا مزین به اسماء الله عنوان کرد واظهار داشت: هنر اﺻﻔهان همیشه زﺑﺎﻧﺰد ﻣﺮدم دﻧﯿﺎﺑﻮده و کارهای هنری ﮐﻪ ﺑﺎ ﺷﻮر و ﻋﺸﻖ اﺋﻤﻪ اﻧﺠﺎم ﺷﻮد ﺑﺮای همیشه در ﮔﻨﺠﯿﻨﻪ آﺛﺎر ﻓﺎﺧﺮ هنری و در ﯾﺎد ﻣﺮدم ﺑﺎﻗﯽ و ﺟﺎودان است.

وی با بیان اینکه بانی ساخت این کتیبه‌ها مردم ولایت‌مدار شهرستان لنجان بودند، تصریح کرد: در مدت هفت روز اجرای این طرح تعداد ۱۰۸ کتیبه بزرگ و ۳۶ کتیبه کوچک و در مجموع ۱۴۴ کتیبه بر روی ضریح مطهر و مقدس امامین کاظمین(ع) نصب شد.

ایرانپور خاطرنشان کرد: مسئولان تولیت حرم مطهر امامین کاظمین(ع) ضمن تقدیر از هنرمندان اصفهانی به منظور خلق این آثار، هنر هنرمندان اصفهانی را بسیار فاخر و در خور تحسین دانستند و بر لزوم همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با تولیت حرم مطهر امامین کاظمین(ع) تاکید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز