خبرگزاری کار ایران

فرماندار گلوگاه:

بیش از ۷۵ درصد مردم گلوگاه عضو شرکت‌های تعاونی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۸۷۳

بیش از ۷۵ درصد مردم گلوگاه با هدف بهره مندی حداکثری از ظرفیت های کار جمعی، در شرکت های تعاونی این شهرستان عضویت دارند.

فرماندار گلوگاه گفت: بیش از ۷۵ درصد مردم گلوگاه با هدف بهره مندی حداکثری از ظرفیت های کار جمعی، در شرکت های تعاونی این شهرستان عضویت دارند.

به گزارش ایلنا از گلوگاه، عیسی قاسمی طوسی در مراسم راه اندازی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلوگاه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۶ تعاونی در این شهرستان تشکیل شد که بیش از ۲۸ هزار گلوگاهی عضو این شرکت ها هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد شرکت تعاونی، ۳۱ شرکت در بخش کشاورزی، ۳۱ شرکت در بخش صنعت و معدن و بقیه در حوزه خدمات مشغول به فعالیت هستند و برای حدود ۲ هزار نفر شغل پایدار و مستمر ایجاد شد.

فرماندار گلوگاه افزود: ظرفیت های مناسب شرکت های تعاونی و حمایت ویژه دولت از آن ها، موقعیت بسیار مناسبی برای فراهم کردن فرصت های شغلی است و می تواند عامل مهمی در کاهش آمار بیکاری جوانان گلوگاهی باشد.

قاسمی ادامه داد: در سال های اخیر و به دلیل بی توجهی به استفاده از توانایی های روستاها، آمار مهاجرت به شهرها افزایش فراوانی یافته است که اگر با تشکیل تعاونی ها، مردم به استفاده قابلیت های روستاها ترویج شوند، علاوه بر ایجاد فرصت شغلی، زمینه بازگشت به روستاها را نیز ایجاد خواهد شد.

وی به استقلال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلوگاه از مدیریت بهشهر اشاره کرد و گفت: راه اندازی این اداره در گلوگاه، بخشی مهمی از مشکل تردد مردم این شهر برای انجام امور اداری را برطرف خواهد کرد.

فرماندار گلوگاه بیان کرد: در حال حاضر ۸ اداره دیگر گلوگاه با مدیریت متمرکز در بهشهر اداره می شوند که در صورت حمایت مدیران استانی، این ادارات نیز در آینده نزدیک به طور مستقل در گلوگاه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز