خبرگزاری کار ایران

شاخص بهره‌وری نیروی کار به منفی ۸.۵ درصد سقوط کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۵۸۹

شاخص‌های بهره‌وری نیروی کار، سرمایه، بهره‌وری کل و انرژی از سوی سازمان ملی بهره‌وری ایران اعلام شد.

سازمان ملی بهره‌وری ایران از سقوط شاخص بهره‌وری نیروی کار به منفی ۸.۵ درصد در سال ۹۰ خبر داد و اعلام کرد؛ این شاخص برای کل اقتصاد کشور در سال مذکور معادل ۳.۶ درصد است.

به گزارش ایلنا، شاخص‌های بهره‌وری نیروی کار، سرمایه، بهره‌وری کل و انرژی از سوی سازمان ملی بهره‌وری ایران اعلام شد.

این اطلاعات که در ۸ جدول ذکر شده است شاخص‌ها و درصد تغییرات نیروی کار، بهره‌وری سرمایه‌، بهره‌وری کل و بهره‌وری انرژی را از سال ۱۳۵۲ تا سال ۱۳۹۰ تعیین کرده است. بر این اساس شاخص بهره‌وری نیروی کار(بر اساس ارزش افزوده) و تعداد شاغلان در سال ۹۰ به ترتیب در بخش کشاورزی، نفت و گاز، صنعت و معدن، صنعت، آب و برق و گاز، ساختمان، حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات، حمل و نقل، ارتباطات، سایر خدمات، کل اقتصاد ۲۱۳.۷، ۹۳.۳، ۲۴۷.۵، ۳۳۰.۹، ۲۴۴.۸، ۱۵۷.۲، ۹۶.۲، ۱۷۷.۲، ۱۶۷.۹، ۱۴۱.۵، ۱۱۳.۶، ۱۴۸.۸ است. همچنین درصد تغییر شاخص بهره‌وری نیروی کار در سال ۹۰ نشان می‌دهد که در بخش آب، برق و گاز، ساختمان و ارتباطات به ترتیب منفی یک درصد، منفی ۸.۵ درصد و منفی ۰.۱ درصد بوده است.

براساس این گزارش آمارها نشان می دهد در بخش آب برق و گاز در سال ۸۸ این شاخص به ۱۹.۵ - رسیده و در سال ۸۹ به ۱۹.۲ درصد افزایش داشته و در سال منفی این شاخص منفی شده است. طبق آمارها از سال ۸۶ تا ۸۹ درصد تغییر شاخص بهره وری نیروی کار در بخش ساختمان مثبت بوده اما به یکباره در سال ۹۰ روند نزولی داشته و این شاخص منفی شده است. درصد تغییر شاخص بهره‌وری نیروی کار در کل اقتصاد در این سال ۳.۶ درصد است و نیز بخش کشاورزی ۹.۲، نفت و گاز ۱.۳، صنعت و معدن ۷.۹، معدن ۲۷.۵، صنعت ۷، حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات ۶.۷، حمل و نقل ۷.۶، سایر خدمات ۳.۴ بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز