خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان:

طرح سنجش سلامت نوآموزان در ۲۵ پایگاه ثابت و سیار استان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۵۲۵

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۱۷ خرداد ماه در ۱۸ پایگاه ثابت و ۷ پایگاه سیار اجرا می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۱۷ خرداد ماه در ۱۸ پایگاه ثابت و ۷ پایگاه سیار اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد گودرز کریمی فردر ستاد سنجش سلامت با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران افزود: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته در سال جدید بیش از ۳۳ هزار دانش آموز برای ورود به دبستان مورد سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

کریمی فر خاطر نشان کرد: در این طرح دانش آموزان در زمینه‌های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: خانواده‌های دارای فرزند هفت ساله باید به نزدیک‌ترین آموزشگاه محل سکونت برای معرفی به پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی مراجعه کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: مدارس ابتدایی با دریافت تصویر شناسنامه و عکس از دانش‌آموزان آن‌ها را به یکی از پایگاه‌های سنجش سلامت دانش آموزان معرفی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در طرح سنجش سلامت برای هر کودک پرونده سلامت صادر می‌شود که برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی الزامی است.

کریمی فر تاکید کرد: با بررسی‌های صورت در پایگاه‌های سنجش سلامت ادامه تحصیل دانش آموزان در آموزشگاه‌های عادی یا استثنایی مشخص می‌شود.

وی همچنین شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد. مدیر کل آموزش و پرورش گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش ۳۳۰۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان در طرح سنجش سلامت شرکت کنند.

کریمی فر درباره هزینه این طرح نیز گفت: ‌از آنجاییکه این طرح خودگردان و خارج از ردیف بودجه دولتی اجرا می‌شود برای این طرح ۱۰ هزار تومان از اولیاء دریافت می‌شود که این نرخ در روستا‌ها نیم بها و درمناطق محروم رایگان است.

نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و استانداری هم با تاکید بر اهمیت اجرای مطلوب این طرح در پایگاههای سنجش سلامت بر همکاری با مجریان طرح تاکید کردند. لازم به ذکر است طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بهزیستی اجرا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز