خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در دیدار با هیئت مدیره خانه مطبوعات:

مطبوعات در جذب سرمایه‌گذار برای استان موثر است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۵۱۶

جامعه ای که جامعه رسانه ای و مطبوعاتی پویا و زنده نداشته باشد، جامعه مرده است و اگر استانی فعال، پویا و هدایت گر بخواهیم، نیاز به رسانه ی فعال داریم.

استاندار گیلان در نشست با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان با بیان اینکه خبرنگاری هنر، ذوق، عشق و داشتن دغدغه اجتماعی است گفت: جامعه‌ای که رسانه و مطبوعات پویا و زنده نداشته باشد، جامعه‌ای مرده است.
به گزارش ایلنا از رشت محمد علی نجفی افزود: جامعه‌ای که جامعه رسانه‌ای و مطبوعاتی پویا و زنده نداشته باشد، جامعه مرده است و اگر استانی فعال، پویا و هدایت گر بخواهیم، نیاز به رسانهٔ فعال داریم.
وی با بیان اینکه مردم از طریق رسانه‌ها و مطبوعات از عملکرد مسئولان با خبر می‌شوند گفت: خبرنگاران اگر نگاه حرفه‌ای داشته باشند موفق خواهند بود.
استاندار گیلان با تأکید براینکه مطبوعات و رسانه‌ها در بیداری و آگاهی عمومی نقش مهمی دارند اظهار داشت: مطبوعات باید نقد کنند اما اگر این نقد سازنده و همراه با پیشنهاد باشد زیبا و تأثیرگذار است.
نجفی با بیان اینکه کارکردهای مطبوعات با رسانه ملی متفاوت باشد گفت: در جلوگیری از پخش شایعات، مطبوعات نقش مؤثری دارند و نباید برخی از نشریات سیاست زده عمل کرده و به حواشی دامن بزنند چرا که این امر در درجه اول موجب زیرسئوال رفتن خودشان می‌شود.
وی ضمن خسته نباشید و خدا قوت رسانه‌ها، خبرنگاری را هنر، ذوق، عشق و داشتن دغدغه اجتماعی دانست وافزود: امروز فضای آرام و سالمی که در گیلان شاهد هستیم که در کنار تدبیر دولت بخشی از آن به واسطه عملکرد مطبوعات و رسانه‌ها است.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه مطبوعات در حقوق شهروندی قوی‌تر ورود کنند خاطرنشان کرد: در بالابردن فرهنگ و دانش عمومی مطبوعات نقش بسیار مؤثری دارند و این مسئله موجب کاهش ناهنجاری‌های عمومی و اجتماعی می‌شود.
نجفی با بیان اینکه مطبوعات در تداوم و افزایش مسئله جذب سرمایه گذار در استان مؤثر هستند افزود: سرمایه گذاران مطمئن باشند که در گیلان امنیت سرمایه گذاری کاملا «وجود دارد و باید توجه شود که در امنیت سرمایه گذاری، توسعه فرهنگی تأثیر گذار است.
وی با اشاره به اینکه در گیلان مطبوعات همراه و همدل داریم اظهار داشت: در کنار اینکه مدیران موظفند از مطبوعات بهره بگیرند اما مطبوعات نیز باید این جذابیت و اعتماد را در کار‌هایشان ایجاد کنند تا مدیران به دنبالشان بیایند.
مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه مطبوعات و رسانه‌ها به عنوان یک بازو و همکار با فضاسازی مثبت رسانه‌ای در خدمت دولت تدبیر و امید هستند، گفت: رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند که ظرفیت بسیار خوبی برای رفع شدن بسیاری از مشکلات استان است.
حسین داداشی با اشاره به اینکه این ۱۶۸ نشریه در گیلان داریم که پس از تهران، دومین استان از این لحاظ در کشور هستیم، افزود: کم حاشیه‌ترین نشریات را در کشور در گیلان داریم این نشاندهنده نگاه حرفه‌ای مطبوعات این استان است.
وی با تاکید بر تلاش مطبوعات در توسعه استان و ارائه نقدسازنده همراه با ارائه راهکارهای آن، بر تعامل بیشترمسئولان با رسانه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: از استاندار بخاطر انتخاب دکتر فاضلی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکر می‌کنیم و امیدواریم با این انتخاب زمینه‌های تعامل هرچه بیشتر این اداره کل با نشریات و مطبوعات افزایش یابد.
در این نشست پورحسن، ابراهیم‌زاده، نیک کار، خورسندی، کریمی پاشاکی، حق پرست و سیمیاری از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان هرکدام بطور جداگانه بر دید مثبت مدیران به رسانه‌ها و استفاده از آن‌ها به عنوان یک فرصت، توسعه فرهنگی، بالا رفتن دانش و فرهنگ عمومی مردم، تعامل بیشتر مدیران با رسانه‌ها، تلاش در جهت افزایش کیفیت نشریات و جلوگیری از روزمرگی، تقویت ارتباط شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها با خانه مطبوعات، توجه به مشکلات رسانه‌های مکتوب، تقویت اقتصاد رسانه‌ها و توزیع عادلانه یارانه مطبوعات، تسهیلات رفاهی برای خبرنگاران، شناسایی ظرفیت‌ها و آموزش خبرنگاران تأکید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز