خبرگزاری کار ایران

معاون پشتیبانی و توسعه منابع معاونت علمی فن آوری ریاست جمهوری:

نمایشگاه کالاهای دانش بنیان خرداد ماه در اربیل عراق برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۳۸۹

هر چند که افراد نخبه و دانشگاهی در شرکتهای دانش بنیان وجود دارد اما برای فعالیت های تجاری نیاز به آشنایی کامل با این حوزه دارند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع معاونت علمی فن آوری ریاست جمهوری گفت: نمایشگاه کالاهای دانش بنیان خرداد ماه سال جاری در اربیل عراق برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دلیری معاون پشتبانی و توسعه منابع معاونت علمی فن آوری ریاست جمهوری در جشنواره انتخاب و معرفی برترین ایده های صادراتی دانش بنیان اظهار داشت: معاونت علمی فن آوری ریاست جمهوری حمایت هایی در حوزه دانش بنیان و ایده های نو انجام داده است.

وی افزود: هر چند بعضی از ایده ها به مرحله تجاری سازی نرسیده اند اما شرایط برای ارتقای آنها فراهم است این در حالی است که طرحهای زیادی نیز به این مر حله دست پیدا کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: با تزریق منابع مالی به پارکهای فن آوری، شرایط برای خروج شرکتها از این پارکها فراهم شده است اما ما اعتقاد داریم که تنها حمایت های مالی پاسخگوی شرکتهای دانش بنیان نیست.

دلیری تصریح کرد: هر چند که افراد نخبه و دانشگاهی در شرکتهای دانش بنیان وجود دارد اما برای فعالیت های تجاری نیاز به آشنایی کامل با این حوزه دارند.

دلیری با اشاره به زیر ساخت اصلی اقتصاد مقاومتی گفت: تولید کالاهای دانش بنیان هم سو با فن آوری های روز دنیا اصلی ترین موضوع در این حوزه است.

دلیری با اشاره به تزریق منابع مالی به تولیدات دانش بنیان تصریح کرد: تاکنون هزار میلیارد تومان خط اعتباری با بانکها امضا کردیم، که در صورت عدم تخصیص منابع از محل صندوق توسعه ملی و بانکها از این مبلغ استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به فراهم نبودن بازار کار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز گفت: در صورتی که فعالیت های پروژه های فن آوری دانش بنیان پر رنگ تر شود، می توان با ایجاد تشکل در معرفی صادر کنندگان برتر به این تذکر شرایط را برای حضور فارغ التحصیلان فراهم کرد.

وی در خاتمه با اعلام این خبر که نمایشگاه تولیدات دانش بنیان در اربیل عراق برگزار می شود. هجدهم خرداد ماه سال جاری این نمایشگاه با حضور شرکتهای دانش بنیان برگزار خواهد شد و حمایتهای تسهیلاتی از صندوق های شکوفایی برای بزرگزاری این نمایشگاه فراهم شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز