خبرگزاری کار ایران

برخورداری کودکان زیر ۱۲ سال از خدمات دندان‌پزشکی بیمه سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۳۶۵

در کارهای پیشگیری دندان برای اولین بار برای معاینه دوره‌ای تعرفه‌ای را قرار داده‌ایم که مثلا فرد در سال دوبار بتواند از پوشش بیمه‌ای برخوردار شود.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان از برخورداری کودکان کمتر از ۱۲ سال از بیمه دندانپزشکی خبر داد.

به گزارش ایلنا، دکتر انوشیروان محسنی بندپی در این باره توضیح داد: در کارهای پیشگیری دندان برای اولین بار برای معاینه دوره‌ای تعرفه‌ای را قرار داده‌ایم که مثلا فرد در سال دوبار بتواند از پوشش بیمه‌ای برخوردار شود.

وی با اشاره به طراحی طرح تحول سلامت در وزارت بهداشت، ادامه داد: در اجرای این طرح میان سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت همکاری خوبی وجود دارد، به گونه‌ای که تصمیم گرفته شد هزینه بستری مردم را به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان با اشاره به اینکه ۷۵ درصد مراجعات بستری در بخش دولتی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم دغدغه پرداخت و کیفیت خدمات را از دوش این افراد برداریم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا بیمار به صورت مستقیم هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد یا خیر، گفت: بیمار با مراجعه‌ به بیمارستان هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد، بلکه بیمارستان با منابع بیمه و منابع وزارت بهداشت هزینه‌ها را دریافت خواهد کرد.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان طرح تحول سلامت را طرح «تحول‌گر» دانست و افزود: این طرح باید به مرور توسعه پیدا کند و نقاط ضعف آن برطرف و نقاط قوت آن نیز تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار سازمان بیمه سلامت معوقات بیمارستان‌ها را پرداخت کرده است، گفت: تنها در بخش خصوصی و تامین اجتماعی عقب‌ماندگی داریم.

بندپی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چگونه باید نظارت‌ها را قوی‌تر از گذشته کرد، اظهار داشت: میان معاونت درمان و سازمان بیمه سلامت و معاونت سلامت وزارت بهداشت تفاهمنامه‌ای منعقد شده تا در روند رسیدگی به اسناد نظارت‌های لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: اگر کسی اعتراض و شکایتی دارد می‌تواند به وزارت بهداشت و ناظران مقیم سازمان بیمه سلامت شکایت خود را اعلام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز