خبرگزاری کار ایران

بازرس کل استان یزد در دیدار با اعضای شورای شهر:

مدیران جسارت و شتاب داشته باشند، خطاهای جزئی را اصلاح می کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۹۱

طالبی گفت: اینکه عنوان می شود بیش از ۷۰ درصد ساختمان سازی ها غیر مجاز است، بدلیل عوارض سنگین و کم هزینه تر بودن ساخت غیر قانونی واحد های مسکونی است که باید برای رفع این معضل اقدامات اساسی صورت گیرد و با اصلاح تعرفه ها و عوارض نسبت به تشویق مردم برای طی مراحل قانونی اقدام شود.

بازرس کل استان یزد گفت: شفاف سازی و سالم سازی فعالیت های نهادها و ادارات در سر لوحه فعالیت های این سازمان قرار دارد.

به گزارش ایلنا از یزد، حجت الاسلام والمسلمین اکبر طالبی صبح امروز در دیدار با جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد در محل سازمان بازرسی استان، افزود: پشت هر پیشرفت و ترقی در کارها حتما مدیری با تدبیر و مشورت حضور دارد لذا باید تشکیل اتاق فکر در شوراها و نهادها با استفاده از نظرات کارشناسان و همه گروه ها و سلایق در اولویت کارها باشد.

وی ضمن تبریک ماه رجب و اعیاد این ماه و تبریک میلاد امیر المومنین علی(ع) و روز پدر، افزود: اعتماد مردم به نظام مورد تاکید حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و مسوولان کشور بوده و این اعتماد همواره باعثمصونیت انقلاب از گزند دشمنان شده است.

بازرس کل استان یزد گفت: شهرداری ها از نمونه های شفاف جلب اعتماد مردم هستند و باید در راستای رضایتمندی آحاد جامعه گام برداشته شود و کمیسیون توافقات، امور تملک شهرداری از مواردی است که در عملکرد شهرداری و شورای شهر اثر گذار است.

حجت الاسلام طالبی افزود: امیدواریم با تعامل و همکاری بین شورای شهر و بازرسی استان باعثکم شدن مشکلات و حرکت در راستای رضایتمندی بیشتر مردم باشیم.

وی ادامه داد: اگر خدمت به مردم و کسب رضای خداوند متعال انگیزه خدمت در دستگاه ها و نهاد ها باشد به کمال الهی نزدیک شده و علاوه بر اجر دنیوی اجر اخروی را نیز در بدست خواهیم آورد.

بازرس کل استان یزد گفت: شورای شهر به لحاظ اینکه وظیفه ذاتی نظارت بر شهرداری ها را دارد همچون این سازمان به صورت مستقیم ناظر فعالیت ها بوده و به عنوان چشم بینای مردم باعثجلوگیری از خطاها و بروز مشکلات می شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت آپارتمان چهره شهر را به هم زده و برخی از این ساختمان ها استحکام لازم را ندارد، افزود: در شهر یزد آمارهای خوبی نداریم و اینکه عنوان می شود بیش از ۷۰ درصد ساختمان سازی ها غیر مجاز است و مراحل قانونی طی نمی شود، بدلیل عوارض سنگین و کم هزینه تر بودن ساخت غیر قانونی واحد های مسکونی است که باید برای رفع این معضل اقدامات اساسی صورت گیرد و با اصلاح تعرفه ها و عوارض نسبت به تشویق مردم برای طی مراحل قانونی اقدام شود.

بازرس کل استان یزد اظهار داشت: شفاف بودن فعالیت مالی شهرداری ها باید در سرلوحه فعالیت های شورای شهر باشد و از انجام کارهایی که فقط برای در دید مردم بودن و با ثمرات کوتاه مدت انجام می شود جلوگیری گردد.

طالبی با اشاره به این که موضوع فرهنگ در شهرداری ها مغفول مانده، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و در این سال که به نام فرهنگ و اقتصاد نامگذاری شده باید در راستای تحکیم بنیان خانواده و کمک به احیای سنت های نیک دارالعباده تلاش شود.

وی افزود: هجمه های بسیار زیادی که بویژه از طریق ماهواره ها بر اقشار مختلف و به ویژه جوانان این مرز و بوم صورت می گیرد، تماماً کارشناسی شده و برنامه ریزی شده است و باید برای مقابله با این هجمه فرهنگی که اعتقاد و دین ما را هدف گرفته برنامه ریزی اصولی صورت گیرد.

بازرس کل استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که هدف این سازمان مچ گیری نیست، گفت: به مدیران توصیه داریم با سرعت بیشتر کارهای خود را انجام دهند و در فعالیت های خود جسارت و شتاب بیشتر داشته باشند چراکه امکان دارد در کارهای بزرگ خطاهای غیرعمد و جزئی هم روی دهد که با همکاری ما این خطاها اصلاح می شود.

طالبی با اشاره به اینکه برخورد سازمان بازرسی با مدیرانی است که اصراربر انجام تخلف دارند، افزود: از مردم متدین و مؤمن یزد تقاضا داریم در صورتی که احیاناً احساس کردند سوء جریانی در نهادی وجود دارد مستندات خود را به سازمان بازرسی استان اعلام کنند تا سریع و قاطعانه ورود پیدا کرده و اقدام نمائیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: شکرخدا را به جا می آوریم که در زمان حکومت جمهوری اسلامی ایران مسئولیت داریم و به مردم خدمت می کنیم.

مرتضی شایق با اشاره به اینکه شورای شهر و سازمان بازرسی فعالیت مشابه یکدیگر دارند، افزود: در شورای اسلامی شهر یزد هر سیزده نفر اعضا با همدلی و اتحادی که وجود دارد فعالیت نظارتی خود را انجام می دهیم تا شیرینی آن نیز برای مردم احساس شده و انجام کارها به صورت قانونی و درست رضایتمندی مردم را در بر داشته باشد.

وی ادامه داد: در سال جاری ۲۲۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری تصویب شد که ۷۰ درصد آن عمرانی و ۳۰ درصد جاری است و در این زمینه وسواس زیادی داریم تا این بودجه در مسیر مشخص شده هزینه شود.

برخورد با رانت جویان

عزت یادگار دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: باید درجهت کمک به خانواده ها و جلوگیری از رانت زمین – استخدام – لابی کردن و حق و ناحق کردن تلاش شود و مدیریت ها شفاف و بر اساس اصول قانونی و اسلام باشد و در صورت هرگونه تخلف بدون ملاحظه کاری با متخلفان برخورد شود و این اقدام همواره مورد تأکید مردم نیز بوده و هست.

نظارت، امر و نهی کردن نیست

دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: نظارت باید به معنای واقعی خود نظارت باشد و از دخالت و امر و نهی دوری گردد و تقاضا داریم در کمیسیون های توافقات شورای شهر نیز نماینده ای از طرف بازرسی در این جلسات حضور داشته و موارد قانونی را اعلام نمایند.

حجت الاسلام حمید رضا مطهریان اظهار داشت: در برخی از تصمیمات همچون کارخانه کمپوست مصالحی از جمله جلوگیری از ضرر بیشتر شهرداری مد نظر بود که تصمیماتی اتخاذ شد و امیدواریم با تعامل و همفکری با یکدیگر از حیف و میل بیت المال جلوگیری شود.

در پایان این نشست برای تعامل بیشتر سازمان بازرسی استان و شورای شهر از حجت الاسلام طالبی بازرس کل استان یزد برای حضور در یکی از جلسات شورای اسلامی شهر یزد دعوت شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز