خبرگزاری کار ایران

سی ام اردیبهشت‌ ماه آخرین مهلت ارسال آثار؛

نخستین جشنواره هنرهای تجسمی ویژه طلاب برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۸۷

هنرهای تجسمی شامل رشته ‌های بصری می باشد / امیدواریم که با همت و مشارکت فعال هنرمندان حوزوی سراسر کشور، حیات و پویشی مضاعف در هنر دینی رقم بخورد / طلاب و روحانیان سراسر کشور مجاز به شرکت در این جشنواره هستند.

ایلنا: دبیر جشنواره هنرهای تجسمی اشراق اعلام کرد: مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره هنرهای تجسمی، ویژه طلاب تا ۳۰ اردیبهشت ماه امسال تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام حسن محمودی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت هنرهای تجسمی گفت: هنرهای تجسمی شامل رشته ‌های بصری بوده و از ویژگی‌هایی همچون تنوع، جذابیت، حضور دیرینه و پرکاربرد برخوردار است.

وی استفاده از زبان گسترده و کارآمد هنرهای تجسمی برای ثبت و انتقال ارزش های دینی و اخلاقی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و ابراز کرد: تشویق و حمایت از جامعه هنری حوزه های علمیه برای تلاش و تولید بیشتر آثار هنری فاخر حوزوی در جامعه هنری کشور را از اهداف مهم این جشنواره قلمداد کرد.

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: کشف استعداد های هنری و سازماندهی و ارتقای فعالیت هنری حوزه های علمیه و ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده را از اهداف دیگر این جشنواره برشمرد.

وی استفاده از هنرهای تجسمی در تزیین متون دینی، طراحی مساجد و مدارس علمیه، نماسازی اماکن و آرامگاه ‌ها را نشانه های ارتباط وثیق این هنر با جامعه ی دینی دانست.

دبیر جشنواره هنر های تجسمی اشراق کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از آغاز حمایت و تقویت هنر دینی را جزو اهداف و فعالیت‌های خود منظور کرده و درهمین راستا جهت احیا و گسترش روز افزون این هنرها در حوزه‌های علمیه، نخستین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق را برگزار می‌کند.

وی در پایان با دعوت از همه فضلا وطلاب هنرمند برای شرکت در این جشنواره افزود: امیدواریم که با همت و مشارکت فعال هنرمندان حوزوی سراسر کشور، حیات و پویشی مضاعف در هنر دینی رقم بخورد.

طلاب در ۸ رشته هنرهای تجسمی به رقابت می پردازند

دبیر اجرایی جشنواره هنرهای تجسمی اشراق گفت: این جشنواره در هشت رشته؛ عکاسی، طراحی، نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، نگارگری، کاریکاتور و هنرهای دستی(معرق و منبت) برگزار می شود.

حجت الاسلام فرخ‌ وند، امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: استقبال فضلا وطلاب از جشنواره تا امروز مطلوب و بیش از انتظار اولیه بوده است و پیش بینی می کنیم در هفته پایانی شاهد ارسال آثار بیشتری از طلاب هنرمند باشیم.

وی افزود: هنرمندان می‌ توانند تا سی ام اردیبهشت ماه جاری آثارشان را به دبیرخانه جشنواره واقع در قم، خیابان شهدا، نگارستان اشراق و یا کد پستی: ۱۱۵۵-۳۷۱۳۵ و یا تصویر آثار را با کیفیت بالا را از طریق سایت جشنواره به نشانی: www. eshragh. info ارسال کنند.

دبیر اجرایی جشنواره هنرهای تجسمی اشراق خاطرنشان کرد: ‌ نمایشگاه و اختتامیه نخستین جشنواره هنرهای تجسمی ۲۱ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: انتخاب و داوری آثار رسیده در دهم خرداد ماه امسال انجام می شود.

حجت الاسلام فرخ‌ وند افزود: بیست و یکم خرداد ماه سال جاری نمایشگاه آثار برگزیده افتتاح و مراسم اختتامیه جشنواره نیز با تجلیل از نفرات برتر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: به نفر اول هر رشته لوح و تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی، نفر دوم هر رشته لوح و تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی ۱۵میلیون ریالی و نفر سوم هر رشته لوح و تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی ۱۰میلیون ریالی اعطا می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره هنرهای تجسمی اشراق تاکید کرد: طلاب و روحانیان سراسر کشور مجاز به شرکت در این جشنواره هستند و هر هنرمند در هر رشته می توانند تا هفت اثر ارسال کنند و هر اثر باید همراه با شناسنامه باشد.

حجت الاسلام فرخ‌ وند خاطرنشان کرد: ‌ علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می ‌توانند به پایگاه اطلاع‌ رسانی جشنواره های اشراق به نشانی: www. eshragh. info مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۷۴۵۲۷۰ با پیش شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.

لازم به ذکر است، جشنواره هایی که توسط مرکز فرهنگی هنری دفتر تبیلغات اسلامی حوزه علمیه قم با عنوان " اشراق " برگزار می شوند، عبارتند از: هنرهای تجسمی، عکس حوزه، شعر، فرهنگی، هنر و تبلیغ، کتاب سلام، فیلم و داستان.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز