خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان:

کتاب یکی از شاخصه های توسعه همه جانبه جوامع محسوب می شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۴۱

در کنار توسعه بخش های سخت افزاری باید به ترویج فرهنگ کتابخوانی بین عموم مردم و بویژه جوانان و نوجوانان توجه بیشتری شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، گفت: در توزیع کتاب‌ها بین کتابخانه‌های مدارس و دستگاههای اجرایی باید نیاز مخاطبان و میزان علاقمندی آن‌ها در تنوع بخشیدن به کتاب‌ها مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از ظرفیت‌های موجود، بیشترین استفاده را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» حمید رضا شهبازی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در جلسه کمیته کتابخانه‌های عمومی استان با بیان این مطلب که ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌تواند فرهنگ اخلاق مداری را در جامعه گسترش دهد، افزود: خلاء‌های موجود در موضوع کتاب و نبود متصدی در کتابخانه‌های آموزش و پرورش باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

شهبازی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در نخستین جلسه کمیته کتابخانه‌های عمومی استان با بیان این مطلب که: با وجود پیشرفت‌های وسایل ارتباط جمعی در دنیا، هنوز هم کتاب یکی از شاخصه‌های توسعه همه جانبه جوامع محسوب می‌شود، اظهار داشت: کتاب بعنوان یکی از ملاک‌های سنجش توسعههمه جانبه و ابزار تعلیم و تربیت در بین مردم دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار استفاده از ظرفیت خیرین کتابخانه ساز و بخش‌های غیر دولتی را بسیار مهم دانست و گفت: در کنار استفاده از ظرفیت‌های ارگانهای دولتی نظیر آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد، باید ظرفیت‌های نهادهای غیردولتی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در سراسر استان فعال شود و غالب بودن وجه مردمی و ماهیت غیردولتی انجمن کتابخانه‌های عمومی استان حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش‌های سخت افزاری، اقدامات مناسبی در استان صورت گرفته است تصریح داشت: در کنار توسعه بخش‌های سخت افزاری باید به ترویج فرهنگ کتابخوانی بین عموم مردم و بویژه جوانان و نوجوانان توجه بیشتری شود.

شهبازی در ادامه سخنان خود متناسب نمودن نوع کتاب‌ها با نیازهای مخاطبان را بسیار مهم دانست و افزود: در توزیع کتاب‌ها بین کتابخانه‌های مدارس و دستگاههای اجرایی باید نیاز مخاطبان و میزان علاقمندی آن‌ها در تنوع بخشیدن به کتاب‌ها مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از ظرفیت‌های موجود، بیشترین استفاده را داشته باشیم.

معاون استاندار با بیان این مطلب که ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌تواند فرهنگ اخلاق مداری را در جامعه گسترش دهد، افزود: خلاء‌های موجود در موضوع کتاب و نبود متولی در کتابخانه‌های آموزش و پرورش باید موردارزیابی قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این جلسه طرح تدوین کتاب زنجان بعنوان کتاب مرجع و دایره المعارف فراگیر پیرامون زنجان‌شناسی بررسی و کلیات آن به تصویب رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز