خبرگزاری کار ایران

ثبت احوال اعلام کرد:

۱۳ رجب فرصت تغییر نام به علی با کمترین تشریفات

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۴۹۰

تلاش در جهت ترویج نام‌های اصیل اسلامی – ایرانی و ارتقاء سطح آگاهی مردم از طریق معرفی نام‌های نیکو و مناسب به ویژه نام‌های قدسی و مذهبی به جامعه از فعالیتهای فرهنگی سازمان می‌باشد.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: آقایانی که تمایل دارند نام خود را به علی تغییر دهند از ولادت امام علی تا میلاد امام زمان، این تغییر نام با کمترین تشریفات اداری برای آن‌ها انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، دکتر محسن کرمی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال در کنار فعالیت‌ها و ماموریتهای ذاتی، یک سری فعالیتهای فرهنگی نیز در دستور کار خود قرار داده است گفت: تلاش در جهت ترویج نام‌های اصیل اسلامی – ایرانی و ارتقاء سطح آگاهی مردم از طریق معرفی نام‌های نیکو و مناسب به ویژه نام‌های قدسی و مذهبی به جامعه از فعالیتهای فرهنگی سازمان می‌باشد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقوله فرهنگ در تمام زمینه‌ها تجلی دارد و ثبت احوال نیز با توجه به جامعه هدف گسترده یکی از فعالیتهای فرهنگی خود را در حوزه نام‌گزینی و ترویج نام‌های زیبا و با مفهوم متعالی ایرانی – اسلامی قرار داده است.

معاون امور اسناد هویتی تصریح کرد: در راستای فعالیتهای فرهنگی، ۱۳ رجب فرصت ارزشمندی است تا اعلام کنیم آقایانی که تمایل دارند نام خود را به علی تغییر دهند از ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال سراسر کشور درخواست داده و با کمترین تشریفات اداری نام خود را به علی تغییر دهند و این دستورالعمل به استان‌ها تفویض اختیار شده است.

کرمی یادآور شد: در راستای فعالیتهای فرهنگی سازمان ثبت احوال و طبق اعلام قبلی، بانوانی که تمایل به تغییر نام خود به فاطمه یا زهرا دارند نیز می‌توانند تا ۱۳ رجب درخواست را داده و با کمترین تشریفات قانونی نام خود را به زهرا یا فاطمه تغییر دهند.

معاون امور اسناد هویتی تاکید کرد: در این اعلام، تمامی نام‌ها بجز نام چهارده معصوم قابل تغییر به نام علی می‌باشد.

وی افزود: در سایت سازمان ثبت احوال، در بخش نام، اطلاعات مربوط به فراوانی نام و راهنمایی نام‌گزینی همراه با معانی و ریشه نام‌های مناسب جهت استفاده هموطنان وجود دارد و مردم می‌توانند با مراجعه به آن برای فرزندان خود انتخاب نام داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز