خبرگزاری کار ایران

تیم ملی اصلا تاکتیک نداشت؛

شمسایی: خسوس در مهره‌چینی ضعیف بود / جوانگرایی به صلاح نبود

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۴۷۲

خسوس این تورنمنت را بر پایه آزمون و خطا کار کرد که اصلا جایز نبود، چون بزرگترین مسابقات در سطح قاره بود. وی در باد گل‌هایی که در مرحله گروهی زده بود خوابید و همین باعثایجاد غرور کاذب در خودش و بازیکنان شد.

پس از ناکامی تیم ملی فوتسال کشورمان در دیدار فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا در ویتنام و از دست رفتن فرصت باز پس گیری عنوان قهرمانی از ژاپنی‌ها، کارشناس فوتسال کشورمان معتقد است جوانگرایی که سرمربی اسپانیایی تیم ملی فوتسال انجام داد در آستانه رقابت‌های قهرمانی آسیا به صلاح نبود.

گفت‌وگوی ایلنا با امیر شمسایی را بخوانید:

عملکرد تیم ملی فوتسال را چطور ارزیابی کردید؟
به لحاظ فردی تیم ما خیلی عالی کار کرد، ولی به لحاظ تیمی اصلا خوب نبودیم، از آن طرف تیم ژاپن با مربیگری رودریگو دقیقا به همان چیزی که می‌خواست رسید.

نقش سرمربی اسپانیایی تیم ملی را در این ناکامی چقدر بود؟

خسوس در این رقابت‌ها چندین اشتباه داشت. نخست اینکه وی در مهره‌چینی و ارنج بازیکنان دچار ضعف بود و این به دلیل عدم شناخت کافی از بازیکنان بود. دومین اشتباه خسوس جوانگرایی در آستانه مسابقات بود که اصلا به صلاح تیم ملی نبود. سومین اشتباه کنار گذاشتن بازیکنان کلیدی مانند کشاورز و نظری قبل از اعزام تیم به ویتنام بود.

درباره اشتباهات کار خسوس چه نظری دارید؟

خسوس این تورنمنت را بر پایه آزمون و خطا کار کرد که اصلا جایز نبود، چون بزرگترین مسابقات در سطح قاره بود. وی در باد گل‌هایی که در مرحله گروهی زده بود خوابید و همین باعثایجاد غرور کاذب در خودش و بازیکنان شد.

بحثجوانگرایی را مطرح کردید. به نظر در این رقابت‌ها جواب نداد…

من مخالفتی با جوانگرایی ندارم، به شرطی که تداوم داشته باشد نه اینکه شما کل مسابقات را با بازیکنان جوان بازی کنید و در بازی آخر بیشترین استفاده را از اسماعیل‌پور و طاهری ببرید که در مرحله گروهی کمتر بازی کرده بودند.

در بحثتاکتیکی چه ضعف‌هایی داشتیم؟

ما اصلا تاکتیک نداشتیم. اگر تیم‌ها مقداری باهوش‌تر بازی میکردند بسیار راحت دست تیم ایران را می‌خواندند. همچنین بازیکن فنی خیلی کم داشتیم که این خودش ضعف مربی تیم محسوب می‌شود. دیدار با ژاپن را باید خیلی راحت بازی می‌کردیم ولی تعویض‌های اشتباه مربی کار دست تیم داد. زمانی که تیم وفایی را در میدان داشت ما به گل دوم رسیدیم، پس چه دلیلی دارد این بازیکن بلافاصله بعد از گل دوم بیرون کشیده شود؟

به نظر شما مربی بعدی تیم ملی باید ایرانی باشد یا خارجی؟
اگر قرار است مربی خارجی بیاورند باید یک مربی بزرگ با کلاس جهانی در حد و اندازه نام ایران بیاورند که با این شرایط فدراسیون بنده بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد چون هزینه زیادی در بر خواهد داشت، ولی اگر قرار باشد مریی داخلی انتخاب کنند به نظر من وحید شمسایی بهترین گزینه برای صندلی سرمربیگری تیم ملی خواهد بود چون هم تجربه لازم را دارد و هم دو سال وقت دارد تا جام جهانی و با خیال آسوده می‌تواند تمام تمرکز خود را بر روی تیم ملی متمرکز کند.

از برادر خود نام بردید. نقش برادری پر رنگ بود در انتخاب شما…

نه؛ معتقدم وحید چون خودش بسیار با انگیزه است، انگیزه روانی بالایی در بازیکنان ایجاد می‌کند که این امتیاز بسیار خوبی برای یک مربی است. ان‌شالله هر مربی برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب شد تمام کسانی که دستی بر آتش دارند عناد و دشمنی را کنار بگذارند و به فکر منافع ملی باشند تا به نتیجه قابل قبولی برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر