خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت سفر به برزیل از سوی گمرک اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۴۶۳

هر مسافر در هنگام ورود می‌تواند تا سقف ۱۰۰۰۰ رئال(ده هزار رئال برزیل) یا معادل(۵ هزار دلار) پول همراه داشته باشد و بیشتر از این مبالغ نیازمند اظهاریه در فرودگاه خواهد بود.

گمرک ایران در اطلاعیه‌ای مقررات گمرکی را برای سفر به کشور برزیل در آستانه مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ را اعلام کرد / هر مسافر در هنگام ورود می‌تواند تا سقف ۱۰ هزار رئال برزیل یا معادل پنج هزار دلار پول همراه داشته باشد و بیشتر از این مبالغ نیازمند اظهاریه در فرودگاه خواهد بود.

به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه آمده است: بدین وسیله مقررات امور مالیاتی و گمرکی برزیل در طول مسابقات جام جهانی فوتبال مربوط به حمل و ورود وجه نقد، لوازم شخصی، انواع مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و دارو، وسائل خبرنگاری و رسانه‌ای، جهانگردان و به ویژه تماشاگران و سایر گروه‌های مربوطه، جهت رفاه حال هموطنان ایرانی که در ایام مسابقات جام جهانی در کشور برزیل حضور خواهند داشت، به شرح ذیل اعلام می‌شود:

۱ - هر مسافر در هنگام ورود می‌تواند تا سقف ۱۰۰۰۰ رئال(ده هزار رئال برزیل) یا معادل(۵ هزار دلار) پول همراه داشته باشد و بیشتر از این مبالغ نیازمند اظهاریه در فرودگاه خواهد بود.

۲ - لوازم شخصی همراه مسافر همچون کامپیوتر، دوربین، تبلت و غیره چنانچه در جمع ارزشی بیش از ۵ هزار دلار داشته باشد نیز می‌باید اظهار شود.

* توضیح اینکه وسایل حرفه‌ای مانند دوربین فیلمبرداری خبرنگاران و غیره نیز شامل همین قانون می‌شود.

۳ - ورود هرگونه مواد غذایی نیازمند کسب مجوز لازم از وزارت خانه‌های کشاورزی و در صورت لزوم وزارت بهداشت برزیل است.

۴ - ورود دارو برای مصارف شخصی و هیأتهای ورزشی فقط با نسخه پزشک معتبر مجاز است.

۵ - درباره کالاها و اشیاء مدت‌دار همراه مسافرین(منظور کالاهای با عمر بیش از یکسال) تأکید شده است که این کالاها مشمول قانون ترخیص موقت شده و فرد واردکننده ملزم است تا در هنگام ترک از کشور آنرا نیز خارج، اهداء و یا معدوم کند. ورود حیوانات صرفا با کسب مجوز قبلی امکان‌پذیر است.

۶ - تولیدات حیوانی که ورود آنها به برزیل ممنوع است شامل: نباتات و اجزاء آنها(نیازمند گواهی سلامت از مبداء)، شیر، پنیر، گوشت کنسرو شده و عسل(نیازمند گواهی سلامت از مبداء)، توتون قلیان که اجزاء آن از عسل باشد. ورود نوشابه و دیگر محصولات نباتی صنعتی بسته‌بندی شده و یا کنسرو شده مانند کالباس و کنسرو‌های دیگر با ارائه گواهی بهداشتی می‌توانند وارد شوند. روغن، شکلات، چای قهوه و شکر و سیگار منع قانونی ندارد.

۷ - کلیه خبرنگاران و افراد وابسته به گروه‌های رسانه‌ای می‌توانند به عنوان بار همراه تجهیزات نو و کهنه خود شامل عکس، دوربین فیلمبرداری و عکاسی، باطری‌های لازم و دیگر متعلقات آن، دوربین دو چشمی، تلفن، تلفن همراه و دیگر ابزارهای جانبی مانند رایانه دستی را که برای انجام امور حرفه‌ای نیاز دارند، همراه داشته باشند. ورود تمامی این وسائل از طریق قانونی ترخیص موقت امکان‌پذیر بوده و صاحب آن موظف است در هنگام خروج تمامی آنها را همراه خود خارج کند.

۸ - هر گونه بسته‌ای پستی که به صورت غیر همراه و از طریق پست توسط این گروه‌های رسانه‌ای وارد شود، شامل مقررات ویژه ترخیص کالا خواهد شد. مدت زمان نگهداری کالاها و وسائل مربوطه بستگی به اعتبار روادید و تا حداکثر ۹۰ روز است. کارشناسان بخش رسانه‌ای و خبرنگاران با پرداخت هزینه‌های گمرکی(۶۰درصد ارزش کالا به علاوه هزینه ارسال و بیمه) می‌توانند بار غیر همراه تا ارزش ۳۰۰ هزار دلار را وارد برزیل کنند. علاوه بر مالیات فدرالی ورود کالا، هر ایالت نیز مالیات‌های ایالتی بر گردش کالا را اخذ می‌کند.

تنها کتاب، نشریات ادواری و اسناد شامل معافیت مالیاتی هستند. قانون گمرکی برزیل فرقی را برای ترخیص موقت و یا دائم کالاهای غیر همراه از طریق پست(courier) قائل نشده است و به استثنای موارد شامل معافیت اعلامی، دیگر کالاهای وارداتی غیر همراه توسط خبرنگاران، شامل مالیات می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز