خبرگزاری کار ایران

قالیباف در مراسم افتتاح این تونل:

معضل خروج از بازار تهران با تونل امیر کبیر رفع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۴۲۴

ارتباط این تونل با بزرگراه امام علی با نگاه تخلیه ترافیک بازار به خارج از مرکز شهر بوده است و نه ورود به بازار.

شهردار تهران گفت با بهره برداری از تونل امیر کبیر خروج از مرکز بازار تهران که همیشه یکی از معضلات منظقه بود، برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا‌، محمد باقر قالیباف صبح امروز در مراسم افتتاج تونل امیرکبیر با بیان اینکه مرکز تهران همیشه از پر ترافیک‌ترین نقاط شهر بوده است، گفت: طرح ترافیک نیز به همین دلیل در این محدوده اجرا شده است.

وی ادامه داد: سرای امین حضور نیز یکی از نقاط حساس ترافیکی است که اکنون تونل امیرکبیر در آن به بهره برداری می‌رسد.

شهردار تهران با بیان اینکه در طراحی قبلی ایجاد تونل و ارتباط آن با بزرگراه امام علی طراحی نشده بود گفت: بعد از قطعی شدن وضعیت بزرگراه امام علی و ایجاد دسترسی‌های شرق و غرب آن، تونل امیر کبیر که تا آن موقع تنها تا محدوده خیابان ۱۷شهریور طراحی شده بود به بزرگراه امام علی متصل شد.

قالیباف طراحی پروژه امیر کبیر را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: مشکل اینجا بود که باید سه کیلومتر تونل ایجاد می‌شد اما اکنون می‌توان در۴ دقیقه از مرکز بازار به بزرگراه امام علی رسید.

به گفته شهردار تهران ارتباط این تونل با بزرگراه امام علی با نگاه تخلیه ترافیک بازار به خارج از مرکز شهر بوده است و نه ورود به بازار.

قالیباف همچنین متذکر شد پیش بینی کرده‌ایم که در آینده فقط وسایل حمل و نقل عمومی بتوانند وارد محدوده تونل شوند؛ البته ادامه تونل جنوبی به شرط عقب نشینی خیابان تا محدوده کرمان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تعریض خیابان کرمان به اتوبان آهنگ نیز از جمله برنامه‌های ماست گفت: در گذشته در طی مسافتی از بازار تا خیایان انقلاب سی تا سی و پنج دقیقه طول می‌کشید اما اکنون می‌توان کمتر از ۴ دقیقه به بزرگراه امام علی رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز