خبرگزاری کار ایران

تشریح اقدامات پدافند غیرعامل در سازمان بنادر و دریانوردی

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۴۰

اهداف اصلی طرح پدافند غیرعامل را «استمرار فعالیت های زیربنایی»، «تأمین نیازهای حیاتی در شرایط بحرانی» و «تداوم خدمات رسانی به هنگام شرایط اضطراری» است.

معاون مدیریت بحران وزارت راه وشهرسازی با حضور در سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه 8 آبان با تایید رهبر معظم انقلاب به روز پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده، اهداف اصلی طرح پدافند غیرعامل را «استمرار فعالیت های زیربنایی»، «تأمین نیازهای حیاتی در شرایط بحرانی» و «تداوم خدمات رسانی به هنگام شرایط اضطراری» عنوان کرد.

احمد مجیدی که در جمع مدیران و اعضای هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی سخن می گفت، با تأکید بر اینکه امروزه الزاماً جنگ در سر مرزها اتفاق نمی افتد، مدیریت پدافند غیرعامل را به هنگام بروز حملات طبیعی و غیر طبیعی بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده دانست.

مجیدی با اعلام اینکه از 5 هزار سال تمدن بشری تنها در 268 سال هیچ جنگی در دنیا اتفاق نیفتاد، شرایط جمهوری اسلامی در این مقطع زمانی را بسیار حساس ارزیابی کرد و از اجرای کارها در طرح پدافند غیرعامل به شکل «بسیجی وار» خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری مراکز حساس و درجه یک باید هر چه سریع تر شناسایی شده و طرح پدافند در آن به اجرا برسد، از تدوین طرح پدافند غیرعامل در بخش حمل و نقل دریایی خبر داد.

مجیدی با تأکید بر اینکه در دنیا استفاده 80 درصدی از پدافند غیرعامل در مراکز اولویت دار و حساس صورت گرفته، ایجاد ساختار پدافندی در سازمان بنادر و ایجاد شرایط ایمن در بنادر بزرگ تجاری را ضروری برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز