خبرگزاری کار ایران

معاون توسه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان خبرداد:

جمع‌آوری ۱۰۳ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال زکات در استان زنجان

کد خبر : ۱۶۷۳۷۵

معاون توسه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان از جمع‌آوری ۱۰۳ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال زکات در استان زنجان طی سال گذشته خبر داد.

معاون توسه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان، گفت: سال گذشته بیشترین مبلغ زکات در شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر و خدابنده جمع‌آوری شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا حسنلو امروز ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه مردم استان زنجان در طرح‌های مشارکتی این نهاد اظهار کرد: با همکاری مردم استان زنجان، تلاش شورای زکات به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و رئیس شورای زکات در استان، ائمه جمعه شهرستان‌ها و شهر‌ها و همچنین کشاورزان مبلغ زکات جمع‌آوری شده در استان زنجان طی سال گذشته ۱۰۳ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال برآورد شده که در مقایسه با سال قبل از آن بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در بین شهرستان‌های استان بیشترین رشد زکات مربوط به شهرستان ماهنشان با ۲۵۵ رشد و طارم با ۱۸۹ درصد است، بیان کرد: همچنین مبلغ رشد زکات جمع‌آوری شده در شهرستان زنجان نیز ۱۸۲ درصد برآورد شده است.

معاون توسه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان همچنین به میزان زکات جمع‌آوری شده در شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیشترین مبلغ زکات در شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر و خدابنده جمع‌آوری شد.

این مسئول با بیان اینکه زکات استان زنجان از ۲۸۲ روستا جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۹۱۱ نفر عامل زکات در استان زنجان به صورت افتخاری فعال هستند.

حسنلو همچنین تعداد روحانیون و مبلغان زکات فعال در استان را ۱۰۶ نفر اعلام کرد و گفت: روحانیون، مبلغان و عاملان با تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات در روستا‌ها و شهر‌ها نقش ویژه‌ای را در افزایش مبلغ زکات پرداختی ایفا می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این نهاد در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ زکات تصریح کرد: سال گذشته ۱۴۱ جلسه شورای زکات در استان، ۱۶۸ جلسه در شهرستان‌ها و ۲۶۶ جلسه نیز با حضور ماموران افتخاری زکات در استان برگزار شد.

معاون توسه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان همچنین با اشاره به برگزاری ۲ هزار و ۶۷۵ جلسه چهره به چهره با عاملان زکات در استان بیان کرد: طی این مدت ۶۱ جلسه گروهی با مبلغان زکات، ۵۰۰ جلسه گروهی با مودیان زکات و ۸ هزار و ۳۷۵ جلسه نیز با مودیان، مبلغان، کشاورزان و… برگزار شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده، خاطر نشان کرد: مبلغ زکات جمع‌آوری شده در استان زنجان برای احداث۷۲ پروژه و مرمت و بهسازی ۱۶۵ پروژه عمرانی و عام‌المنفعه هزینه شده است.

حسنلو تصریح کرد: همچنین بخشی از زکات جمع‌آوری شده نیز برای برطرف کردن نیازهای مددجویان هزینه شده است.

وی در ادامه با پیش بینی رشد ۱۰۰درصدی زکات قابل جمع‌آوری در استان طی سال جاری بیان کرد: امیدواریم امسال با همکاری صدا و سیما، رسانه‌ها، سازمان تبلیغات، اعضای شورای زکات، جهاد کشاورزی و حمایت رئیس شورای زکات بتوانیم پیش‌بینی‌های صورت گرفته در این زمینه را محقق کنیم.

وی در پایان به اولویت مصرف زکات نیز اشاره کرد و گفت: محرومیت زدایی کمک به نیازمندان و فقرا در اولویت مصرف زکات هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز