خبرگزاری کار ایران

نعمت احمدی در گفتگو با ایلنا:

اعتراض به مجازات پزشکان متخلف منطقی نیست / پزشکان مسئولیت‌پذیر باشند

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۳۰۸

اگر حرفه‌ای حساس است باید صاحب آن حرفه نیز حساسیت و مسئولیت بیشتری داشته باشد. / اگر پزشکی به دلیل بی‌احتیاطی باعثمرگ بیماری شود و فکر کند بابت آن به زندان نمی‌رود و تنها جریمه‌ای می‌پردازد احساس مسئولیت زیر سوال می‌رود. / در غرب گران‌ترین بیمه مربوط به بیمه پزشکی و سخت‌ترین مجازات‌ها و حساسیتهای روی حرفه پزشکی است.

یک کارشناس مسائل حقوقی در واکنش به تاکید قوه قضائیه بر مجازات‌های جایگزین حبس در رسیدگی به جرایم پزشکی گفت: هیچ حرفه‌ای نباید حاشیه امن داشته باشد.

«نعمت احمدی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: هر حرفه‌ای حساسیت خودش را دارد و شاغلین به آن حرفه باید قواعد و مقررات مربوط به آن را رعایت کنند تا سوء استفاده‌ای از آن حرفه صورت نگیرد.

یک حقوقدان با اشاره به اینکه با حبس زدایی در رسیدگی به جرایم پزشکی مخالفم، گفت: نباید برخورد با افراد بر حسب مشاغل آن‌ها صورت گیرد.

احمدی افزود: جایی که تقصیری از سوی پزشک نیست و تنها ناشی از کم تقصیری پزشک باشد جایگزین کردن مجازات مطلوب است.

این وکیل دادگستری تاکید کرد: اگر حرفه‌ای حساس است باید صاحب آن حرفه نیز حساسیت و مسئولیت بیشتری داشته باشد.

وی در مورد ابراز نگرانی‌های جامعه پزشکی نسبت به مجازات حبس در جرایم پزشکی گفت: ‌ این شکل برخورد کردن از ناحیه یک صنف منطقی نیست و اتفاقا باید جامعه پزشکی خوشحال باشند از اینکه اگر در بین آن‌ها افرادی باشند که قوانین پزشکی را رعایت نمی‌کنند مجازات می‌شوند.

احمدی افزود: گاهی پزشکانی در امر پزشکی دخالتی می‌کنند و خانواده‌ای را به هم می‌ریزند از همین رو هر چقدر نظارت بر روی یک حرفه زیاد‌تر باشد، بهتر است.

وی با طرح این پرسش که چطور پزشکان زمان یک عمل جراحی چندین امضا از بیمار می‌گیرند که مسئولیت عمل با خود او است، افزود: اگر پزشکی به دلیل بی‌احتیاطی باعثمرگ بیماری شود و فکر کند بابت آن به زندان نمی‌رود و تنها جریمه‌ای می‌پردازد احساس مسئولیت زیر سوال می‌رود.

احمدی با اشاره به اینکه در غرب گران‌ترین بیمه مربوط به بیمه پزشکی و سخت‌ترین مجازات‌ها و حساسیتهای روی حرفه پزشکی است، افزود: هیچ چیزی مهم‌تر از سلامت مردم نیست و آن را باید مورد حمایت قرار داد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: اگر بنده به عنوان وکیل خلافی مرتکب شوم ممکن است دارایی موکل من آسیب ببیند این در حالی است که در صورت تخلف در پزشکی این جان مردم است که تهدید می‌شود.

وی با تاکید برا ینکه جان مردم از حرفه پزشکی مهم‌تر است، افزود: اگر پزشکی تخلفی کند سلامت و موقعیت خانوادگی فرد آسیب می‌بیند از همین رو باید پزشکان را حساس کرد که درمورد جان افراد احتیاط‌های لازم را انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز