خبرگزاری کار ایران

اخراج 25 كارمند معاونت هنری ارشاد تكذیب شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۰۵

در پی اخراج ۲۵ کارمند معاونت هنری وزارت ارشاد، «اصغر امیرنیا» و «مرتضی باقرنژاد» این خبر را تکذیب کردند.

ایلنا: ۲۵ کارمند معاونت هنری وزارت ارشاد امروز (دوشنبه ۸ آبان‌ماه) بدون هیچ‌گونه حکم رسمی، از کار خود برکنار شدند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارمندان که اکثرآ بیشتر از ۵ سال سابقه کار در ادارات مختلف معاونت هنری وزارت ارشاد از جمله، مرکز هنرهای تجسمی، مرکز موسیقی و مرکز توسعه آموزش، معاونت هنری، مرکز هنرهای نمایشی دارند؛ توسط ابلاغ به مدیران از معاونت هنری اخراج شده‌اند.
شنیده‌ها حاکی از این است که علت عدم ابلاغ مکتوب و صدور حکم اخراج، برای جلوگیری از دریافت بیمه بیکاری توسط آن‌ها بوده است.
این در حالی است که «اصغر امیرنیا»؛ مشاور عالی معاونت هنری وزارت ارشاد این مساله را تکذیب کرد.
او در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: من صادقانه عرض می‌کنم که چنین اتفاقی، حداقل در حوزه‌ی تجسمی و مشاور عالی معاونت هنری وزارت ارشاد رخ نداده و من این مساله را تکذیب می‌کنم.

همچنین «مرتضی باقرنژاد»؛ مشاور اجرایی معاونت امور هنری در این مورد گفت: اصولآ دستگاه‌های دولتی حق اخراج نیرو را ندارند و معاونت هنری نمی‌تواند نیروهای رسمی را اخراج كند.

او در مورد نیروهای بنیاد رودكی نیز توضیح داد: بنیاد رودكی، بنیادی غیردولتی است كه با تعدادی نیرو قرارداد دارد. بخشی از این نیروها در كارهای مرتبط و به عنوان كمك در معاونت هنری مشغول فعالیت هستند. ما مطلع هستیم كه به دلیل كمبود بودجه حقوق مهرماه این نیروها هنوز پرداخت نشده، ولی اخراجی در كار نبوده و بنیاد رودكی تا پایان قرارداد با تمام نیروها همكاری می‌كند.

باقرنژاد افزود: احتمال دارد كه جایگاه قراردادی این نیروها تغییر كرده باشد و مثلآ از بخش موسیقی به حوزه‌ی تجسمی رفته باشند، اما مطمئنآ هیچ اخراجی در كار نبوده و این مساله را تكذیب می‌كنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز