خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر:

داربست های فلزی جزیی از بناهای تاریخی اصفهان شده اند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۹۲

در تمامی دنیا مراکز تاریخی و قدیمی از آسیبی به نام محجور واقع شدن رنج می برند و این امر حتی در شهرهای چون رم وجود دارد از همین رو می طلبد برنامه ریزی های شهری به سمتی حرکت کند که علاوه بر حفظ ارزش های تاریخی و فرهنگی شهر، محلات قدیمی همواره از رونق برخوردار شوند.

اصفهان – ایلنا: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که متاسفانه بسیاری از بناهای عظیم و مشهور و تاریخی این شهر همواره از وجود داربست های خشن و فلزی اطرافشان رنج برده اند، گفت: به عنوان یک اصفهانی می گویم سالهاست که داربست های فلزی را مهمان بناهایی چون مدرسه چهارباغ، عالی قاپو، مسجد امام(ره) می بینم.

به گزارش ایلنا، فتح الله معین جذب گردشگر و ملزومات آن را یک بسته با اجزا متعدد دانست و افزود: بخش کمی از این بسترسازی، در اختیار سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حتی مدیریت شهری است.

وی افزود: فعالیت و مسئولیت اصلی بر دوش سیاست گذاران کشور است تا تصمیم به افزایش تعداد توریست و تدوین راهکارهای مرتبط با آن بپردازند و دستگاههای اجرایی سهم کمی را در این میان بر عهده دارند.

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به شهرهای خواهر خوانده اصفهان با اشاره به استامبول که یکی از شهرهای خواهر خوانده اصفهان است، اظهار داشت: این شهر در سال جاری حدود ۹ میلیون نفر گردشگر داشته و البته برای رسیدن به این آمار تمامی امکانات خود از جمله شبکه های ماهواره ای، سفارتخانه ها و تمامی دستگاههای اجرایی را به کار گرفته است.

معین خاطرنشان کرد: شاید شرایط این شهر با اصفهان قابل مقایسه نباشد اما باید در نظر داشت که برای رسیدن به هدف اصلی یعنی جذب روزافزون گردشگر و رسیدن شهر به توسعه ای پایدار باید مجموعه ای متشکل از تمامی ارگان ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی به تلاش و تکاپو بپردازند.

وی با تاکید بر این که باید از بحث های حاشیه ای که تنها فرصت و انرژی را تلف می کنند پرهیز کرد، اظهار داشت: در تمامی دنیا مراکز تاریخی و قدیمی از آسیبی به نام محجور واقع شدن رنج می برند و این امر حتی در شهرهای چون رم وجود دارد از همین رو می طلبد برنامه ریزی های شهری به سمتی حرکت کند که علاوه بر حفظ ارزش های تاریخی و فرهنگی شهر، محلات قدیمی همواره از رونق برخوردار شوند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر اعتبارات سازمان میراث فرهنگی بسیار کم است و از همین رو این سازمان می تواند از توان شهرداری و شورای شهر برای رسیدگی هر چه بهتر به بناها و حفظ، نگهداری و مرمت اصولی آنها بهره مند شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز