خبرگزاری کار ایران

اصفهان تنها كلانشهری است كه دفن زباله ندارد

کد خبر : ۱۶۵۸۰

سرانه تولید زباله توسط هر شهروند اصفهانی ۵۷۰ گرم در روز است/ ۱۵۰ تن از مواد بازیافتی روزانه از مبدا (از طریق مراجعه به درب منازل، مراجعه به ایستگاه های جمع آوری پسماند و جمع آوری از مجتمع های تجاری، هتل ها، مراكز آموزشی و پادگان ها) تفکیک می شود.

ایلنا - اصفهان: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: اصفهان تنها كلانشهری است كه زباله های خود را دفن نمی كند و ۱۰۰ درصد زباله های تولیدی این كلانشهر بازیافت و پردازش می شوند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، تیمور باجول با اشاره به فعالیت 4 خط پردازش زباله با ظرفیت روزانه یك هزار و 100 تن در اصفهان افزود: روزانه به صورت میانگین در شهر اصفهان یک هزار تن زباله تولید می شود که حدود ۷۰۰ تن این پسماند تبدیل به كود كمپوست (آلی) می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان سرانه تولید زباله توسط هر شهروند اصفهانی را ۵۷۰ گرم در روز دانست و ادامه داد: ۱۵۰ تن از مواد بازیافتی روزانه از مبدا (از طریق مراجعه به درب منازل، مراجعه به ایستگاه های جمع آوری پسماند و جمع آوری از مجتمع های تجاری، هتل ها، مراكز آموزشی و پادگان ها) تفکیک می شود.

به گفته وی، روزانه ۲۵۰ تن ضایعات ریجکت یا همان پسماند خروجی کارخانه کمپوست که بیشتر شامل مواد پلیمری، كاغذ و پوشاك هستند برای استفاده در دستگاه های زباله سوز برای تامین سوخت برق ذخیره می شوند و با توجه به ابن که گزینه دفن در اصفهان حذف شده از ریجکت یا همان پسماند خروجی کارخانه کمپوست که از ارزش حرارتی بالایی نیز برخوردار است، برای تولید انرژی استفاده می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز