خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شركت های هواپیمایی در گفت و گو با ایلنا:

نرخ جدید بلیت هواپیما تا پایان هفته نهایی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۱۱

قیمت بلیت هواپیما توسط شورای عالی هواپیمایی در حال بررسی است و نرخ نهایی آن تا پایان هفته جاری مشخص خواهد شد.

دبیر انجمن شركت های هواپیمایی از تعیین نرخ جدید بلیت هواپیما تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: برای اختصاص ارز مبادله ای به شركت های هواپیمایی در حال مذاكره هستیم.

حمید غوابش در گفتو گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینكه همزمان با بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما، مذاكره با دولت برای اختصاص ارز مبادله ای به شركت های هواپیمایی در دستور كار قرار دارد، افزود: قیمت بلیت هواپیما توسط شورای عالی هواپیمایی در حال بررسی است و نرخ نهایی آن تا پایان هفته جاری مشخص خواهد شد.

غوابش با اشاره به اینكه افزایش قیمت بلیت هواپیما منوط به تخصیص ارز مبادله ای به شركت های هواپیمایی است، تصریح كرد: در صورتی كه ارز مبادله ای به شركت های هواپیمایی اختصاص نیابد فعالیت شركت متوقف می شود.

وی تصریح كرد: اگر شركت های هواپیمایی ارز مورد نظر خود را آزاد تهیه كنند، باید نرخ بلیت هواپیما آزاد شود؛ البته این راهكار هم نمی تواند راهكار نجات بخشی برای شركت های هواپیمایی باشد.

دبیر انجمن شركت های هواپیمایی خاطرنشان كرد: به اعتقاد ما آزادسازی قیمت بلیت هواپیما به معنای افزایش قیمت نیست، بلكه به معنای تنوع سازی قیمت ها خواهد بود.

غوابش با اشاره به این كه بازار صنعت حمل و نقل هوایی نوسان دارد و بازار ثابتی نیست،تصریح كرد: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما منجر به تنوع قیمت ها می شود؛ یعنی هم قیمت پایین و هم قیمت بالا وجود دارد و حسن آزادسازی قیمت ها این است كه قیمت بلیت توسط خود شركت ها مشخص می‌شود.

وی افزود: حضور شركت های هواپیمایی در بازار مستلزم آزادسازی و تنوع قیمت های بلیت هواپیما خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز