خبرگزاری کار ایران

تشریح 25 برنامه فرهنگی شهرداری قزوین به مناسبت عید غدیر خم

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۸۰

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تبیین واقعه ی غدیر خم و ولایت امیر المومنین علی (ع) را از برنامه های مدیریت شهری در عید بزرگ غدیر امسال برشمرد.

 ایلنا - قزوین: مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: عید غدیر خم از اعیاد مهم ما مسلمانان و به ویژه شیعیان محسوب می شود ومدیریت شهری همه ساله برنامه های خاصی را برای گرامیداشت این روز در دستور کار خود قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سعید وزیری نژاد در تشریح برنامه های عید سعید غدیرخم و ضرورت اجرای برنامه های ویژه در این بخش افزود: در سال جاری نیز سعی کردیم برنامه های خود را در حوزه نرم افزاری به انجام برسانیم به طوری که در برگزاری جشن ها و سخنرانی های مذهبی برای تبیین واقعه ی غدیر تلاشهایی صورت گرفته است و نیز مسابقات مختلف ورزشی در محلات شهر به انجام خواهد رسید.

این مقام مسئول اذعان کرد: فضا سازی شهری به عنوان اقدامات سخت افزاری در دستور کار سازمان زیبا سازی قرار گرفته است که در راستای اهداف برنامه ریزی شده به انجام خواهد رسید.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در تشریح25 برنامه ی حوزه متبوع خود در عید غدیر خم، بیان کرد: در حوزه فضا سازی شهری 400 تیر برد زیر پوشش تبلیغات و اطلاع رسانی های مربوطه  قرار می گیرد و نیز تمامی ابزارهای تبلیغاتی، در اختیار تشکلهای فرهنگی غیردولتی همچون هیات های مذهبی برای اطلاع رسانی برنامه های مربوط قرار خواهد گرفت.

وزیری نژاد یادآورشد: ضمن هماهنگی های صورت گرفته با سازمان زیباسازی، فضا سازی شهر با المان های حجمی برجسته دردستور کار قرار دارد.

وی از همکاری محلات 14 گانه شهر قزوین با سازمان متبوع خود در بخش محله آرایی خبر داد و گفت: با استفاده از ابزارهایی نظیر پارچه و پرچم اطلاعات مربوط به واقعه ی غدیر خم و نیز وصایای امیر المومنین علی (ع) برای مردم بازگو می شود.

این مقام مسئول افزود: محلات پیش از این نیز در شهادت حضرت زهرا(س) با سازمان فرهنگی ورزشی برای فضا سازی شهری همکاری داشتند.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در سطح خانه های فرهنگ برنامه های ویژه ای برگزار خواهد شد گفت: به منظور آشنایی هرچه بیشتر هنرجویان این مراکز با فضائل اولین امام شیعیان و شناخت واقعه ی تاریخی غدیر مسابقات مختلف خوشنویسی،شعر،خوشنویسی و داستان نویسی برگزار خواهد شد.

وزیری نژاد از تکریم سادات محلات سطح شهر قزوین در این ایام خبر دادواضافه کرد: مدیران محلات 14 گانه با هدف تکریم جایگاه سادات و فرهنگ سازی این مهم در شهر به دیدار خانواده های آنان خواهند رفت.

 وی در ادامه از اهداء 50 پارچه ویژه، به سادات محله های قزوین برای نصب در مقابل درب منزل آنان خبر داد.

وی اضافه کرد: 14 جشن محلی با هدف تعمیق مبانی دینی و معرفتی شهروندان در سطح محلات شهر قزوین با هدف تبیین اصل ولایت امیر المومنین علی (ع) و واقعه ی تاریخی غدیر باسخنرانی روحانیون،مداحان و واعظین اهل بیت (ع) برگزار می شودو نیز مسابقاتی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته خواهد شد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی در پایان گفت: در پشت شیشه 100دستگاه اتوبوس درون شهری بنر هایی دررابطه با عید غدیر نصب خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز