خبرگزاری کار ایران

بیانیه سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه تهران بزرگ به مناسبت روز معلم

کد خبر : ۱۶۴۵۰۲

ما فرهنگیان بسیجی سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) با تمام امکانات و ظرفیت‌ها در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای که نقشه‌ کلی سال ۱۳۹۳ را در دو عنصر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ترسیم نمودند از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد

سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با صدور بیانیه‌ای، روز معلم را گرامی داشت.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه آمده است:

سپاس خداوند یکتا را که انسان را آفرید و تعلیم و تربیت او را از همان آغاز خلقتش بر عهده گرفت تا اولین و برترین و بزرگ‌ترین آموزگار انسان را بر خلق بشناساند و انسان را شایسته‌ی آن دید که اسماء خویش را به وی بیاموزد و سپس رسولانی از جانب خویش فرستاد تا آیاتش را بر او تلاوت و نفس او را تزکیه نمایند و کتاب و حکمت بر او بیاموزند و حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و اله را با کامل‌ترین کتاب به عنوان آخرین آموزگار انسان از سلسله‌ی انبیاء قرار داد و اهل بیت طیب و طاهرش را جانشینان برحق حضرتش معرفی نمود.

و اینک معلمان شریف این مرز و بوم با انتخاب عاشقانه‌ی این شغل شریف، رسالت انبیاء را بر دوش دارند که مسئولیتی بس خطیر و مقامی بس والا دارند. معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر است و توانمندی. معلم ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک حک می‌کند و ندای فطرت را به گوش همگان می‌رساند. روز معلم روز بزرگ قدردانی از باغبان عزیز گل‌های گلستان فرزانگی است. روز باشکوه سپاس از شمع محفل دانایی و روز بوسه بر دستان.

سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه حضرت محمد رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) تهران بزرگ در آستانه سالروز شهادت استاد فرزانه و فیلسوف عالی مقام شهید مرتضی مطهری و هفته بسیج فرهنگیان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خونین بال معلم که از کنار تخته‌های سیاه کلاس بر اوج آسمان آبی پر کشیدند و در تاریخ انقلاب همچون ستاره می‌درخشند و بار دیگر معلمانی شدند نشانگر راه و تبریک جامعه فرهیخته معلمان و فرهنگیان بسیجی که وجود خویش را وقف انقلاب نموده‌اند و خالصانه و دلسوزانه در جهت علم، فرهنگ اسلامی و تفکر انقلابی تلاش می‌کنند، آنان که آینده‌سازان ایران اسلامی را برای تحقق آرمان‌های مقدس زمینه‌های ظهور آخرین منجی بشریت را فراهم می‌کنند اعلام می‌دارد:

در این ایام که به مناسبت شهادت استاد شهید علامه مرتضی مطهری هفته معلم نام گرفته است بار دیگر پیوند عمیق و ناگسستنی خود را با ولایت و آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(قدس سره‌الشریف) و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) اعلام می‌نماییم.

روز معلم یادآور جایگاه رفیع و مقام بلند استادان و معلمان در فرهنگ انقلابی و اسلامی ما است. جایگاه و مقامی که با خود مسئولیتی بزرگ را به همراه دارد، مسئولیت توسعه‌ دانش و فرهنگ همراه با بینش و بصیرت. انتقال یافته‌های علمی، پیشبرد دستاوردهای بشری و گسترش و الهی که با پیمودن این مسیر پایه‌ریزی تمدن بزرگ اسلامی میسر می‌شود و تحقق آن نیز مستلزم تلاش خستگی‌ناپذیر همراه با درایت است و فلسفه پاسداشت دوازدهم اردیبهشت را آشکار می‌نماید بنابراین ما همواره در راه تعلیم نسل‌ جوان و تزکیه قلوب و پرورش امیدهای آینده میهن اسلامی با تاسی و پیروی از شهید راه علم و دانش و تعالی با تمام وجود می‌کوشیم و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزیم.

ما به عنوان مجموعه‌ای از پیشگامان پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی همواره در معماری شخصیت فرزندان دلیر این مرز و بوم با وصایای حضرت امام خمینی رضوان‌الله علیه و وصیت‌نامه شهدا عزم آن داریم تا در هر دو جبهه جنگ سخت و نرم با همت ویژه در زمینه جنبش نرم‌افزاری و سرمایه‌گذاری برای افسران جنگ نرم انجام وظیفه نموده و عرصه را بر دشمنان علم و دانش تنگ‌تر و نقشه‌های شوم نظام سلطه را نقش بر آب سازیم.

ما فرهنگیان بسیجی سپاه حضرت محمد رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) تهران بزرگ با تمام امکانات و ظرفیت‌ها در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای(مدظله العالی) که نقشه‌ی کلی سال ۱۳۹۳ را در دو عنصر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ترسیم نمودند از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و همچنان آماده اجرای فرامین معظم له هستیم تا ضمن مشاهده پیشرفت‌های همه‌جانبه، شاهد نابودی دشمنان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز باشیم.

در پایان بار دیگر روز معلم را که نماد جایگاه ارزشمند علم و دانش و بزرگداشت صاحبان معرفت و دانایی است به همه مجاهدان عرصه علم و عمل تبریک عرض نموده و با درود بی‌پایان به روح پاک استاد شهید مرتضی مطهری و همه شهدای مرصله علم و فرهنگ داوم توفیقات فرهنگیان عزیز را در ترویج و تحکیم مبانی فکری و عملی دین مبین اسلام و پاسداشت جلوه‌های نظری و احکام عملی آن برای تعلیم رهپویان راه حق و کمال انسانی در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) و پیروی از فرامین امام خامنه‌ای(مدظله العالی) از درگاه ایزد منان خواستاریم؛ از حضرت احدیت می‌طلبیم تا ما را در مسیر رضایت خود و خدمت خالصانه ثابت قدم بدارد و دست عنایت و چشم هدایت خود را از ما دریغ نفرماید. ان‌شاءالله

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز