خبرگزاری کار ایران

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور در تاکستان:

اصلاح فعلی قانون کار به مسلخ بردن جامعه کارگری است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۲۲

با لایحه اصلاح قانون کار، حدود 74 ماده از قانون قبلی را که حافظ منافع کارگران بود را تغییر خواهند داد که در عمل به ضرر کارگران و به مسلخ بردن آنان است.

ایلنا - تاکستان: معاون دبیر کل در امور هماهنگی خانه‌های کارگر کشور گفت: با لایحه اصلاح قانون کار، حدود ۷۴ ماده از قانون قبلی را که حافظ منافع کارگران بود را تغییر خواهند داد که در عمل به ضرر کارگران و به مسلخ بردن آنان است.

حسن صادقی در کنگره شهرستانی خانه کارگر شهر تاکستان که بعدازظهر یکشنبه در شرکت فولاد قزوین برگزار شد، افزود: هم زمان با لایحه اصلاح قانون کار، سازمان تامین اجتماعی نیز به دنبال کاهش سهم بیمه پرداختی کارفرما، افزایش سهم کارگر و افزایش سن بازنشستگی است.

وی تصریح کرد: قانون کار فعلی جمهوری اسلامی مدرن‌ترین قانون حافظ منافع کارگران است که برخی‌ها می‌خواهند به اسم تغییر، آنرا به مسلخ می‌برند.

رئیس اسبق کانون عالی هماهنگی شوراهای اسلامی سراسر کشور در بخش دیگری از سخنانش افزود: بهتر است حقوق کارگران را واقعی کنید تا کارگران خودشان حق بیمه را کامل بپردازند.

صادقی تغییر قوانین کار و تامین اجتماعی را مخالف اهداف و مقاوله نامه‌های سازمان بین المللی کارILO دانست و افزود: فعالان جامعه کارگری باید با جرات حقایق موجود در جامعه را به کارگران گوشزد کنند تا در آینده ظلمی به آنان نشود.

معاون دبیر کل در امور هماهنگی خانه‌های کارگر کشور افزود: نرخ بیکاری ۲۷ درصدی، بروز هر ۴ دقیقه یک مورد طلاق در کشور و ۲۲۰ هزار بیکار در یک سال گذشته ثمره هدفمندسازی است.

وی با تاکید بر اینکه اگر سیاستگذاران به دیدگاه‌ها و فرامین مقام معظم رهبری توجه می‌کردند موجب حفظ اشتغال، افزایش صادرات غیر نفتی و سرمایه گذاری و... در کشور می‌شد، گفت: کارگران اقتصاد مقاومتی که مقصود رهبری است در دوران جنگ تجربه کردند و نظر خانه کارگر تمرکز بر اقتصاد مقاومتی به عنوان رمز احیای صنایع است.

رئیس اسبق کانون عالی هماهنگی شوراهای اسلامی سراسر کشور اعلام کرد: جامعه کارگری کشور در انتخابات ریاست جمهوری آینده باید فردی را که با اندیشه‌های اقتصاد محور است، گزینش کنند.

صادقی با اظهار اینکه وزیر کار پیشین با عقاید تکنوکراتی به دنبال تضعیف خانه کارگر بود، ادامه داد: وزیر اسبق هم نتوانست کاری برای جامعه کارگری کشور صورت دهد.

معاون دبیر کل در امور هماهنگی خانه‌های کارگر کشور با بیان اینکه فلسفه وجودی خانه کارگر براساس حضور اعضا تعریف شده است، افزود: گنگره عالیترین رکن تشکیلاتی خانه کارگر است و ماندگاری این تشکیلات به برگزاری کنگره است.

وی با اظهار اینکه فعالیت‌های خانه کارگر تنها از حق عضویت اعضا بوده است، افزود: با این اقتصاد بسته خانه کارگر اقداماتی مهمی برای کارگران صورت داده است.

همچنین در ابتدای این مراسم عید علی کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر استانی قزوین گفت: آقایان محجوب و ربیعی قبل از انقلاب فعالیت زیادی داشتند و در زمان انقلاب هم توانستد محیط‌های کارگری را از وجود نیروهای چپ نجات دهند.

کریمی با اظهاراینکه خانه کارگر جزئی از حزب جمهوری اسلامی قبلی است، افزود: آقایان دکتر حسین کمالی، علیرضا محجوب و حسن صادقی بعد از انحلال حزب جمهوری، خانه کارگر را حفظ کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز