خبرگزاری کار ایران

محمدرضا تابش ضمن تبریک فرا رسیدن روز کارگر:

کارفرمایان از سوء‌استفاده و بهره‌کشی از جامعه کارگری پرهیز کنند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۱۲۶

زیرساخت‌های توسعه کشور، در پناه ایثار، سختکوشی و صبوری کارگران شکل می‌گیرد / انتظار داریم در دولت تدبیر و امید به مشکلات و نظرات جامعه شریف کارگری، با سعه صدرو احترام رسیدگی شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس با تبریک فرا رسیدن روز کارگر تاکید کرد: گرامیداشت کارگر، پاسداشت حرمت انسانی است که چرخ سنگین صنعت، آبادانی؛ پیشرفت و رونق اقتصادی هر کشور، با عرق جبین و دستان توانمند او به حرکت در می‌آید.

متن کامل پیام محمدرضا تابش به مناسبت روز جهانی کارگر بدین شرح است:

به نام خدا

روز جهانی کارگر، فرصتی است تا جامعه و مسئولان؛ با ارزش، جایگاه، نقطه نظرات و مسائل و مشکلات قشر شریف، عزیز، سخت کوش و صبور کارگران آشنا شوند و چشم حقیقت بین خود را بر روی طبقه‌ای بگشایند که عمده بار مسئولیت پیشرفت جامعه را بر عهده دارد و موتور محرکه دستیابی به قله‌های موفقیت هر کشوری است.

کارگرانی که صبورانه و کم ادعا، با تحمل سختیهای پیدا و پنهان کارگاه‌ها و کارخانجات و با دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و نارسایی‌ها، همواره در تلاشند تا چون سنگ زیرین آسیا، در برابر ناملایمات قد علم کنند و آرامش و آسایش را به بدنه جامعه تزریق نمایند.

تکریم کارگر، حرمت نهادن به انسانیت که در سخت‌ترین شرایط کاری که‌گاه تحمل دقایقی از آن برای هر کدام از ما غیر ممکن است، همه توان و تلاش خود را به کار می‌گیرد، تا مسئولیت خویش در قبال دیگر همنوعان و جامعه بشری را به بهترین نحو ادا کند.

گرامیداشت کارگر، پاسداشت حرمت انسانی است که چرخ سنگین صنعت، آبادانی پیشرفت و رونق اقتصادی هر کشور، با عرق جبین و دستان توانمند او به حرکت در می‌آید و زیرساخت‌های توسعه کشور، در پناه ایثار، سختکوشی و صبوری او شکل می‌گیرد.

بر خود فرض می‌دانم تا صمیمانه‌ترین درود خود را نثار دستهای پینه بسته و جان خسته کارگران شریف، عزیز و صبور میهنم نمایم و انتطار این را داشته باشم که در فضای جدید سیاسی – اجتماعی شکل گرفته در دولت تدبیر و امید، به مشکلات صنفی و خواست‌ها و نظرات جامعه شریف کارگری، با سعه صدرو احترام رسیدگی شود و مباحثکارگری با دید فنی و تخصصی مورد بررسی قرار گیرد وهمانگونه که در شعارهای رئیس جمهور محترم بود؛ تحت الشعاع مسائل امنیتی و سیاسی قرار نگیرد.

اردکان، در سالهای اخیر، به مدد رشد صنعتی صورت گرفته، از توان ونقش آفرینی کارگران عزیز در روند ساخت و پیشرفت صنایع بهره‌مند شده و طبقه کارگر، با همه خصوصیات، جلوه‌ها و مباحثمربوط به آن، در این شهرستان بروز و ظهوری نوین یافته است.

آنچه از سوی کارفرمایان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی در مواجهه با کارگران شریف باید مد نظر قرار گیرد؛ رعایت حق و حقوق قانونی ایشان، حرمت نهادن به این عزیزان، پرهیز از سوء استفاده و بهره‌کشی از جامعه کارگری و آموزش صحیح اصول حرفه‌ای به این قشر شریف است و آنچه بر عهده مسئولین استان و شهرستان و در نگاهی فرا‌تر، حوزه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است، تدوین سیاستهایی است که در مسیر اجرای آن، کارگر اطمینان یابد در جامعه‌ای زندگی می‌کند که مسئولین آن؛ اولین مدافعان حقوق قانونی و ارزشهای انسانی او هستند.

از مسئولین محترم شهرستان به ویژه فرماندار محترم می‌خواهم تا تمام توان خود را صرف تدوین راهبرد دستیابی به توسعه متوازن و پایدار اردکان با لحاظ تعاریف و ویژگیهای علمی نموده و در این راستا ضمن مشخص نمودن مسئولیت همه دستگاه‌ها در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، به ویژه وظایف صنایع در قبال دستیابی به این سطح از توسعه با لحاظ حفظ حقوق همه جانبه جامعه رشید کارگری این دیار را مشخص نماید.

امیدوارم روزی را شاهد باشیم که کارگران توانمند ایران اسلامی، در سایه لطف و مهر خدای متعال، از همه حقوق قانونی خود بهره‌مند بوده و با رضایتمندی کامل و به کارگیری حداکثر وجدان کاری و تعهد حرفه‌ای، به نقش آفرینی ممتاز‌تر در عرصه صنعت و اقتصاد کشور بپردازند.

شاد و پیروز و سربلند باشید

محمد رضا تابش

نماینده مردم شریف اردکان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز