خبرگزاری کار ایران

سینماهای حوزه میزبان فیلم‌های برگزیده جشنواره پیامبراعظم(ص) می‌شوند

کد خبر : ۱۶۴۱۲۴

مراسم افتتاحیه جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)؛ سوم و چهارم خرداد ماه برگزار می‌شود و اختتامیه جشنواره نیز در تاریخ پنجم خرداد مقارن با مبعثنبی مکرم اسلام(ص) خواهد بود.

تفاهمنامه همکاری در زمینه‌های مختلف چاپ و انتشار کتاب به زبان‌های مختلف و نیز برگزاری جشنواره پیامبر اعظم(ص) مابین حوزه هنری و مجمع جهانی اهل بیت(ص) امضا شد.

به گزارش ایلنا؛ دبیر و اعضای دبیرخانه این جشنواره ضمن بازدید از سالن‌های حوزه هنری با محسن مومنی شریف ریاست حوزه هنری دیدار کردند.

در این دیدار که در محل دفتر ریاست حوزه هنری برگزار شد؛ ابتدا حجت‌الاسلام سیدعلیرضا حسینی عارف(دبیر جشنواره جایزه پیامبر اعظم ص) گزارشی از روند برگزاری جشنواره اراه داد.

حسینی عارف با بیان این‌که تاکنون بیش از ۸۸۰ اثر در دبیرخانه این جشنواره به ثبت رسیده است؛ تعداد آثار رسیده را را با توجه به دوره اول برگزاری آن بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: ممکن است این تعداد کتاب در کنار ۳۵۰ فیلم‌نامه یا ۳۰۰ فیلم و بیش از ۱۵۰ پویانمایی عدد کمی به نظر برسد؛ اما در واقع کم نیست. چون نهادی مانند مجمع که در زمینه انتشار کتب به زبان‌های خارجی در ایران پیشگام است، در طول ۲۴ سال فعالیت تنها نزدیک به۱۰ عنوان کتاب درباره پیامبر(ص) به زبان انگلیسی دارد؛ اما اکنون به برکت این جشنواره، در طول یک سال بیش از ۲۰ کتاب به مهم‌ترین زبان جهان تولید شده است.

در ادامه حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت با بیان این‌که همکاری حوزه هنری و مجمع جهانی اهل بیت در رشد و توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) می‌تواند موجب تقویت اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ اهل بیت باشد، با بیان امکانات این دو نهاد اهل بیتی، ادامه داد: انشاء الله با امضای این تفاهم‌نامه مجمع کمک خواهد کرد تا کتاب‌های حوزه هنری به زبان‌های مختلف در تمام کشورهایی که این نهاد در آن امکان چاپ و نشر دارد منتشر شود.

محسن مومنی شریف نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از استقبال بی‌نظیر جامعه هنری از این حرکت بزرگ فرهنگی و استقبال بی‌نظیری که از جشنواره پیامبر اعظم(ص) صورت گرفته گفت: تمامی امکانات حوزه هنری از قبیل سالن‌ها در طی برگزاری جشنواره پیامبر اعظم در اختیار این جشنواره است و قول داد تا این امکان فراهم شود تا سینماهای حوزه هنری در ماکز شهرستان‌ها برای پخش آثار برگزیده جشنواره در اختیار مجمع قرار گیرد.

در پایان تفاهم‌نامه همکاری در بخش‌های مختلف فرهنگی فی مابین این دو سازمان به امضای ریاست حوزه هنری و مجمع جهانی اهل بیت امضا شد.

مراسم افتتاحیه جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص در تاریخ سوم و چهارم خرداد ماه برگزار می‌شود و اختتامیه جشنواره نیز در تاریخ پنجم خرداد مقارن با مبعثنبی مکرم اسلام(ص) خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز