خبرگزاری کار ایران

ملی‌پوشان شرایط را تحمل می‌کنند؛

انوشیروانی: اردوی تیم ملی درشأن وزنه‌برداری نیست / آماده‌ام تست دوپینگ بدهم

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۱۲۲

در عرض ۷۲ ساعت اثرات دوپینگ از بین نمی‌رود و من هر جایی که آقایان می‌خواهند آماده‌ام تا تست دوپینگ بدهم تا بدانند چه کسی راست می‌گوید.

نائب قهرمان سنگین وزن المپیک کشورمان ضمن انتقاد از وضعیت حاکم بر اردوی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: اردوی تیم ملی از نظر امکانات در شأن وزنه برداری ایران نیست.

سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: متاسفانه ملی‌پوشان در شرایط سختی تمرین می‌کنند و امکانات اردویی به هیچ عنوان در حد تیم ملی وزنه‌برداری نیست، اما بازیکن به عشق افتخار آفرینی برای کشور و کسب مدال این شرایط را تحمل می‌کند و اجازه ندادند این شرایط در کارشان وقفه ایجاد کند.

وی افزود: با توجه به گرمای هوای تهران و کمبود آب بدن وزنه‌برداران طبیعی است مصرف آب معدنی در اردوی تیم ملی افزایش یابد ولی مسئولین از ما خواستند در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم که این واقعا جای تعجب دارد! البته گویا بودجه لازم در اختیار فدراسیون قرار نگرفته و فدراسیون در تلاش است تا شرایط بهتری را برای اردونشینان فراهم کند.

وی ادامه داد: از نظر خوابگاه، سرویس بهداشتی، حمام و تغذیه نیز مشکلاتی داریم ولی اینها باعثنشده، ملی‌پوشان دست از تمرینات سخت و طاقت‌فرسا بردارند چراکه همه بازیکنان به عشق افتخار آفرینی برای ایران تلاش می‌کنند.

قهرمان سنگین وزن ایران در خصوص اینکه به چه دلیل اردوی تیم ملی را ترک کرده، گفت: چند روزی بود در تمرینات حالم بد می‌شد و دچار سرگیجه و افت فشار می‌شدم به همین خاطر با صلاحدید آقای زارع تصمیم گرفتم آزمایش خون بدهم که متوجه شدم چربی خونم بسیار بالاست و به همین خاطر به اردبیل برگشتم تا هم یک مقدار وزن کم کنم و هم قند خونم را تحت کنترل بگیریم و احتمالاً ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده به اردوی تیم ملی برمی‌گردم.

وی در پاسخ به این سؤال که همزمانی ترک اردو از سوی او و انجام آزمایش دوپینگ از سوی نادو شائبه‌هایی را ایجاد کرد، گفت: واقعاً از اینکه عده‌ای چنین مسائلی را مطرح می‌کنند، متاسفم. اولاً ماموران کنترل دوپینگ سرزده می‌آیند و خبر نمی‌دهند چه زمانی می‌خواهند تست دوپینگ بگیرند. من تا ۳ اردیبهشت در اردو بودم و اگر می‌خواستم تست ندهم قبل از آن اردو را ترک می‌کردم.

انوشیروانی ادامه داد: در المپیک از بین ۵۴ ورزشکار المپیکی ایران تنها ورزشکاری بودم که از من تست دوپینگ گرفته شد و تست خون من منفی بود و تا به حال به اینگونه شیوه‌های غیر اخلاقی فکر هم نکرده‌ام و با تلاش خودم به اینجا رسیده ام.

وی یاد آور شد: در عرض ۷۲ ساعت اثرات دوپینگ از بین نمی‌رود و من هر جایی که آقایان می‌خواهند آماده‌ام تا تست دوپینگ بدهم تا بدانند چه کسی راست می‌گوید.

انوشیروانی ادامه داد: پس از بهبودی و کسب سلامتی آن برگه‌های آزمایش‌هایم را رسانه‌ای خواهم کرد تا همه بدانند تنها به خاطر مشکلات جسمانی اردوی تیم ملی را ترک کردم، ضمن اینکه می‌توانید از نواب نصیر شلاّل و مرتضی رضائیان که همراه من برای آزمایش آمده بودند صحت این موضو ع را پرس و جو کنید.

وی ادامه داد: البته به مردم هم حق می‌دهم به خاطر تقارن رفتن‌ام از اردو و حضور ماموران کنترل دوپینگ این ذهنیت برای‌شان ایجاد شده باشد که من نخواستم تست بدهم در حالیکه چنین چیزی واقعیت نداشت و من تنها به خاطر بالا بودن چربی خونم و مشکلاتی که برای تمرین داشتم اردو را ترک کردم.

نائب قهرمان المپیک لندن در مورد پیش بینی‌اش نسبت به نتایج تیم ملی در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی گفت: در دور گذشته تیم ملی وزنه‌برداری به یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز دست یافت و با اینکه شروع کار جوانان تیم ملّی بود نتیجه بسیار خوبی را به دست آوردیم و امیدوارم با توجه به تجربه بیشتر ورزشکاران تیم ملّی و برنامه‌ریزی و تمرینات منظم کادر فنی بتوانیم امسال مدال‌های طلای بیشتری را کسب کنیم که این دور از انتظار نیست.

انوشیروانی در بخش پایانی سخنان خود در باره مسابقات جهانی قزاقستان نیز گفت: این رقابت‌ها ۴۰ روز بعد از بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود و یکی از برنامه‌های ما حضور قدرتمند در این بازی‌هاست و امیدوارم بتوانیم در این رقابت‌های نسبت به سال گذشته نتایج بهتری را کسب کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز