خبرگزاری کار ایران

تقاضا کرده اند صادرات نفت ایران از یک میلیون بشکه در روز فراتر نرود

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۱۰۲

میانگین صادرات نفت ایران در ماه آوریل سال جاری میلادی به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

صادرات نفت ایران در ماه آوریل سال جاری میلادی کاهش یافت.

به گزارش ایلنا، منابعی که حمل و نقل محموله های نفتی را رصد می کنند، اعلام کردند که در ماه آوریل سال ٢٠١۴ میلادی, صادرات نفت خام ایران دومین ماه پیاپی کاهش یافته است. ظاهرا ایران به دنبال حفظ میزاند صادرات در چارچوب توافق ژنو است.

افت تقاضای فصلی نفت خام به دلیل عملیات نگهداری در پالایشگاهها از یک سو و فشارهای آمریکا به بعضی مشتریان نفت خام ایران از سوی دیگر، از جمله دلایل افت صادرات نفت این کشور بر شمرده شده اند.

یکی از منابع یاد شده اعلام کرد که میانگین صادرات نفت ایران در ماه آوریل سال جاری میلادی به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

بر پایه توافق هسته ای ژنو، تقاضا کرده اند که صادرات نفت ایران از سطح یک میلیون بشکه در روز فراتر نرود.

دولت آمریکا باور دارد که در ماههای آینده، صادرات نفت ایران باز هم کاهش می یابد و در مجموع دوره شش ماهه اجرای توافق ژنو، میانگین صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران همان یک میلیون بشکه در روز خواهد بود.

به گفته منابع معاملاتی، توافق ژنو سبب شده است خطر خرید نفت از ایران کاهش یابد و مشتریان این کالا خوشبین تر باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز