خبرگزاری کار ایران

مدیرکل یونسکو خبر داد:

ایجاد موسسه ملی آب زیرنظر یونسکو در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۰۹۶

از آن جایی که سوابق طولانی همکاری میان وزارت نیرو و سازمان یونسکو وجود دارد، مذاکره‌های خوبی درباره تداوم و گسترش فعالیت‌های مشترک داشتیم.

مدیرکل یونسکو از ایجاد موسسه ملی آب زیرنظر این سازمان جهانی در ایران خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، ایرینا بوکوآ در حاشیه دیدار با وزیر نیرو، درباره وضعیت آبی ایران و برنامه‌های یونسکو برای کمک به بحران آب در ایران، گفت: وزارت نیرو و یونسکو سابقه همکاری‌های طولانی دارند و مراکز درجه دو زیرنظر یونسکو نیز در ایران وجود دارد.

وی افزود: در این نشست قرار شد مراکز دیگری ازجمله یک موسسه آموزش‌عالی در ایران تاسیس شود که درمورد مسایل آموزش آب است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر تنها کلیات تشکیل این موسسه بررسی شده و قرار است این مرکز ملی مورد حمایت یونسکو قرار گیرد.

بوکوآ تصریح کرد: یونسکو مراکزی در هلند دارد و ۱۵ هزار مرکز از این دست در نقاط مختلف جهان داریم.

وی اظهار داشت: در سفر به کرمان و شیراز مشخص شد که مسئله مدیریت آب بحثمهمی است و ما قصد داریم مدیریت یکپارچه آب برپا کنیم.

وی با بیان اینکه به وزیر نیروی ایران قول داده شده است تا از نظرهای ایران حمایت شود، گفت: تغییر آب و هوا و خشکسالی از موضوع‌های اصلی تشکیل این مرکز است.

وزیر نیرو نیز در حاشیه این دیدار گفت: از آن جایی که سوابق طولانی همکاری میان وزارت نیرو و سازمان یونسکو وجود دارد، مذاکره‌های خوبی درباره تداوم و گسترش فعالیت‌های مشترک داشتیم.

وی ادامه داد: مذاکره‌ها بیشتر درباره ایجاد یک مرکز علمی، آموزشی درخصوص مسایل آب بود که با یکی از موسسه‌های متعلق به یونسکو یعنی " آی اچ ایی " بتوانیم همکاری‌های گسترده‌ای را داشته باشیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز