خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

کارگران خواهان کوتاه شدن رابطه فقر و غنی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۰۶۳

جامعه کار و کارگری خادمان واقعی تولید در جامعه هستند و بنابراین ایجاد بسترهای امنیت و ایجاد رفاه برای آنان ضروری است.

نصرالله دریابیگی در جلسه هم اندیشی تشکل های کارگری با فرماندهی سپاه کربلای مازندران، با اشاره به جایگاه کارگران در دین اسلام اظهار کرد: جنگ فقیر و غنی را در زمینه نوع ارتباط پیمانکاران و کارگران مشاهده می کنیم و همه کارگران خواستار کوتاه شدن رابطه فقیر و غنی هستند.

به گزارش ایلنا از ساری، وی با بیان اینکه کارگر قلب تپنده جامعه است افزود: باید همه مدیران و دست اندرکاران جامعه با رسیدگی بیشتر به معیشت، درمان و مسکن کارگران امید تازه ای را برای افزایش کار و رونق اقتصادی در کارگران ایجاد کنند.

دریابیگی، تکریم کارگر در جامعه را از دیگر موضوعاتی دانست که باید در جامعه نهادینه شود و گفت: جامعه کار و کارگری خادمان واقعی تولید در جامعه هستند و بنابراین ایجاد بسترهای امنیت و ایجاد رفاه برای آنان ضروری است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران به وجود برخی مشکلات نظیر تضمین نشدن امنیت شغلی کارگران در حرفه های گوناگون، بیمه نشدن اصولی کارگران و خاناده های آنان، سختی معیشت و تامین مسکن را از دغدغه های اصلی کارگران در مازندران عنوان کرد.

دریابیگی افزود: روزانه تعداد بسیاری از کارگران در زمینه بیمه نبودن در حرفه خود مراجعه می کنند و متاسفانه بیمه کارگران در مورد اشخاصی که در جامعه کارگری مشغول فعالیت اند انجام نشده است و طیف بسیاری از کارگران در ادارات بیمه برای این حق قانونی خود باید دوندگی های فراوان کنند.

وی تصریح کرد: کارگران زیادی هستند که با وجود رسیدن به سن پیری همچنان مجبورند به فعالیت خود ادامه بدهند و بازنشسته نشدند.

دریابیگی تاکید کرد: جامعه کارگری کار را با وجود این مشکلات رها نمی کند و همه به این نتیجه رسیده ایم که صحبت دیگر بس است و زمان عمل فرا رسیده است.

وی از دنبال شدن بحثدستمزد و مزایا در جامعه کارگری، رسیدگی به وضع درمان و مسکن با عزمی جدی خبر داد و گفت: اجتماع بزرگ کارگران را نیز در روز ۴ شنبه در سالن امامعلی حبیبی قائم شهر به منظور بزرگداشت مقام کارگر برگزار می کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز