خبرگزاری کار ایران

مدیر بنیاد فارس‌شناسی:

بزرگ‌ترین هدف کنگره سلمان ایجاد فضایی برای تبادل فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۴۳

در کنگره بین‌المللی سلمان فارسی، ۸ یا ۹ اثر مکتوب رونمایی و چهارپانل علمی برگزار و ۱۴ مقاله ارایه خواهد شد.

ایلنا - شیراز: مدیر بنیاد فارس‌شناسی با بیان این که بزرگ‌ترین هدف کنگره سلمان ایجاد فضاییی برای تبادل فرهنگی است، گفت: در کنگره بین‌المللی حضرت سلمان فارسی، ۸ یا ۹ اثر مکتوب رونمایی و چهارپانل علمی برگزار و ۱۴ مقاله ارایه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، منصور طبیعی در جمع خبرنگاران افزود: این کتاب‌ها شامل سرگذشت خودگفته سلمان فارسی، کتاب‌شناسی سلمان فارسی، مکتوبات سلمان فارسی، خضر وادی دهم، زادگاه سلمان فارسی، نسخه خطی نامه‌ امیرالمومنین به سلمان‌فارسی و مجموعه چکیده مقالات کنگره سلمان‌فارسی خواهد بود.

طبیعی خاطرنشان کرد: مکتوبات سلمان فارسی شامل پژوهش و نقدی در مورد آنچه از آن صحابه بزرگ پیامبر (ص) به‌صورت مکتوب، نامه یا حدیث و روایت باقی‌مانده، است.

وی اضافه کرد: خضر وادی دهم مهم‌ترین کار پژوهشی در رابطه با حضرت سلمان‌فارسی است که سیمای سلمان را در هزار شعر فارسی بررسی کرده و به‌واسطه اینکه کتابی نسبتا حجیم است، آن را در دوجلد منتشر خواهیم کرد.

طبیعی با یادآوری اینکه نسخه خطی نامه امیرالمومنین به سلمان فارسی که به خط احمد‌نی‌ریزی نوشته شده است، در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس نگهداری می‌شود، افزود: کتاب‌شناسی حضرت سلمان نیز به معرفی ۶۴ اثر مستقل در مورد این شخصیت بزرگ صدر اسلام می‌پردازد.

وی کتاب زادگاه سلمان فارسی را تالیف نظام‌زاده از نویسندگان کازرون فارس دانست و گفت: این کتاب با ویرایش مجدد آماده چاپ شده است.

طبیعی با بیان اینکه ۱۵۰ چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره حضرت سلمان فارسی واصل شده است، گفت: از این میان ۶۲ چکیده مقاله در مجموعه آماده چاپ، گردآوری شده و ۳۵ مورد اصل مقاله نیز در این مجموعه وجود دارد که تعدادی از آن عربی است.

مدیر بنیاد فارس‌شناسی همچنین در خصوص برنامه‌های نشست علمی کنگره حضرت سلمان‌فارسی نیز گفت: از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه، یازدهم آبانماه نشست‌های علمی این کنگره در دو سالن دانشگاه آزاد اسلامی کازرون و به‌صورت همزمان آغاز می‌شود.

طبیعی با بیان اینکه ۴سخنران علمی در کنگره سلمان‌فارسی به ارایه مطالب خود خواهند پرداخت، گفت: مجموعه برنامه نشست علمی را در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در قالب ۴ پانل برنامه‌ریزی کرده و برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ۱۶ مقاله ارایه می‌شود که ۱۲ مقاله فارسی و ۴ مقاله عربی است و در جمع‌بندی تلاش‌می‌شود، یک مقاله نیز به‌زبان ترکی ارایه شود.

طبیعی گفت: ۱۴ یا ۱۵ مدعو خارجی از کشورهای عراق، لبنان، مصر، کویت و ترکیه در این برنامه حاضر خواهند بود که ۱۰ نفر از آنان عراقی هستند.

او تصریح کرد: کنگره سلمان فارسی از حضور ائمه جمعه و اندیشمندان و صاحب‌نظران اهل سنت نیز بهره‌مند خواهد شد زیرا این برنامه مختص شیعیان یا ایرانیان و فارسی‌ها نیست بلکه حضرت سلمان‌فارسی شخصیتی جهانی و متعلق به تمام مسلمانان و مایه افتخار همه ایرانیان است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز