خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بازرسی و نظارت مردمی:

"شبنم "حمایت از برندهای معتبر را بر عهده می گیرد

کد خبر : ۱۶۳۴۲

تا کنون هیچ فرایندی برای تشخیص کالای اصل از تقلبی موجود نبوده و همین خلا باعث شده که بازار مملو از کالاهای بی‌شناسنامه تقلبی شود.

مدیر پروژه شبنم با اعلام آغاز کد گذاری کالاهای تولید داخل کشور گفت:بارکد شبنم در بخش کالاهای تولیدی و در راستای حمایت از برند های معتبر داخلی کشور به کار گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از وابط عمومی شبنم،  غلامرضا نوری زاده با بیان اینکه بسیاری از تولید کنندگان توانمند کشور در حال حاضر از پدیده ناگواری به اسم کالای تقلبی رنج می برند و آسیب می بینند گفت: یک تولید کننده با تلاش و تحمل مصایب بسیار سالها در مسیر تولید یک کالای با کیفیت و برند سازی تلاش می کند و دقیقا زمانی که باید ثمره سال ها تلاش خود را بچشد عده ای سود جو از نام معتبر برند استفاده کرده و در کارگاه های غیر قانونی کالای تقلبی بی کیفیت را تولید و با استفاده از نام های معتبر به بازار ارایه می کنند.

وی گفت: تا کنون هیچ فرایندی برای تشخیص کالای اصل از تقلبی موجود نبوده و همین خلا باعث شده که بازار مملو از کالاهای بی شناسنامه تقلبی شود.بسیاری از تولید کنندگان مطرح و توانمند نسبت به وجود انبوه کالاهای همنام با برند معتبر خود در بازار اظهار شگفتی و تاسف می کنند و در عین حال دستاویزی برای مقابله با این پدیده هم نداشته اند.

مدیر شبکه بازرسی و نظارت مردمی گفت: بارکد دوبعدی شبنم بهترین روش برای شناسنامه دار کردن کالاها و توان بازشناسی کالای اصل از تقلبی بوده و می توان با استفاده از این فناوری به روز و کار آمد توان نظارت بر بازار را ارتقا بخشید.

وی افزود: در سالی که توسط مقام معظم رهبری حمایت از تولید ملی نامگذاری شده است متولیان ساماندهی بازار باید علاوه بر حمایت از تولید راهکارهای تقویت تولید کنندگان قانونی در مقابل افراد سودجو و متقلب را برگزیده و در پیش گیرند که در این مسیر شبنم می تواند به بهترین نحو در خدمت بازشناسی کالای اصل از تقلبی قرار گیرد.

گفتنی است شبنم یک بارکد دوبعدی منحصر به فرد است که روی هر قلم کالا درج می‌شود وحاوی اطلاعات کامل درباره کالا بوده و قابلیت استعلام اصالت کالا از طریق گوشی تلفن همراه دوربین‌دار و نرم افزار مربوطه، تلفن گویای 88969296، ارسال پیامک به 3000392 و همچنین استعلام ازسامانه شبنم به آدرس www.shabnam.ir را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز