خبرگزاری کار ایران

حداد عادل:

مسئله حکومت، مسئله اول جهان اسلام است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۳۲

اگر قبول کنیم که مسئله حکومت، امروز مسئله اول جهان اسلام است در آن صورت اهمیت غدیر خود به خود روشن می‌شود.

ایلنا: غلامعلی حداد عادل(رییس کمیسیون فرهنگی مجلس) که در دومین روز از برگزاری سومین همایش بین المللی باران غدیر، در بخش ویژه پیامبر اسلام (رحمت اللعالمین) سخن می‌گفت؛ واقعه غدیر را اقیانوسی خروشان در طول تاریخ عنوان کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از حوزه هنری؛ غلامعلی حداد عادل با بیان اینکه گرفتاری‌های جهان در طول تاریخ ناشی از حکومت‌های فاسدی است، اظهار کرد: اگر قبول کنیم که مسئله حکومت، امروز مسئله اول جهان اسلام است در آن صورت اهمیت غدیر خود به خود روشن می‌شود.
این استاد دانشگاه غدیر را حقیقتی دانست که تصور آن تصدیقش را به همراه می‌آورد و افزود: اگر بفهمیم که در واقعه غدیر ماجرا چه بوده و پیغمبر چه می‌خواسته و چه کرده و به قول معروف دعوا بر سر چه بوده است، در آن صورت می‌فهمیم غدیر برکه ایی نیست راکد در ۱۴۰۰ سال قبل، بلکه اقیانوس خروشان و مواجی است در طول تاریخ که امروز هم ما باید از بارن آن سرزنده و شاداب شویم با آموختن درس فلسفه سیاسی و فلسفه حکومت و فراگرفتن این پاسخ که چه کسی شایستگی حکومت بر مسلمانان را دارد.
وی ادامه داد: این مسئله به تاریخ سپرده شده نیست، مسئله اینجا و اکنون، دیروز و امروز و فردای مسلمانان است و همیشه در دستور کار مسلمان‌ها بوده و غدیر پاسخگوی چنین مسئله‌ای است.
عادل با بیان اینکه ۱۸ سال قبل قصیده ایی برای حضرت علی (ع) سروده بود، گفت: در آن زمان حجت الاسلام زائری از موضوع قصیده خبردار شدند و از من خواستند برای عید غدیر شعرم را بخوانم و من هم در‌‌ همان سال شعر را خواندم.
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: حجت الاسلام زائری امسال هم حدود ۱ ماه پیش مطلع شدند قصیده ایی برای رسول اکرم (ص) سروده‌ام، گفتند مراسم غدیریه ایی داریم و آنجا قصیده‌ام را بخوانم و من هم قبول کردم.
او با اشاره به اینکه قصیده‌اش را خطاب به پیامبر اعظم (ص) سروده است، گفت: امیر المومنین را جان پیامبر می‌دانیم و اگر در مراسمی که برای امام علی (ع) برپا شده باشد قصیده ایی برای پیامبر (ص) خوانده شود بی‌مناسبت نیست.
وی افزود: نکته دیگر اهانتی است که به ساحت مقدس پیامبر (ص) صورت گرفته است و خشم و خروش امت را در پی داشت و اسمش این قصیده را به همین مناسبت «عذر تقصیر» گذاشته‌ام.
دومین روز از برگزاری سومین همایش بین المللی باران غدیر امروز یکشنبه ۷ آبان در حال برگزاری است و اختتامیه این همایش نیز ساعت ۱۸ در تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز