خبرگزاری کار ایران

یك مقام كارگری در كرمان:

ناتوانایی كارفرما در پرداخت حقوق به مهم‌ترین نگرانی كارگران تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۰۵

هر چند در حال حاضر مناسبات کاری کارگران کرمان چندان تحت تاثیر شرایط نامساعد اقتصادی کشور قرار نگرفته است اما چنانچه هیچ اقدامی در خصوص عادی شدن وضع موجود صورت نگیرد باید در آینده نزدیک شاهد بحران‌های کارگری باشیم.

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان کرمان گفت: در حال حاضر نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مطالبات قانونی از جانب كارفرما، نگرانی اصلی کارگران این استان است.

علی اکبر رواقی با بیان مطلب فوق به ایلنا گفت: هر چند در حال حاضر مناسبات کاری کارگران کرمان چندان تحت تاثیر شرایط نامساعد اقتصادی کشور قرار نگرفته است اما چنانچه هیچ اقدامی در خصوص عادی شدن وضع موجود صورت نگیرد باید در آینده نزدیک شاهد بحران‌های کارگری باشیم.
وی تصریح کرد: کارگران کرمان هم اکنون نیز با مشکل کمبود درآمد و کاهش امنیت شغلی مواجه هستند اما خوشبختانه هنوز تاثیر  نوسانات اخیر نرخ ارز موجب بحران جدی کارگری در این استان نشده است.
این فعال کارگری تاکید کرد همچنان موضوع اصلی اختلافات مطروحه در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف مسئله عدم پرداخت قانونی مطلبات قانونی کارگران و فسخ و عدم تمدید قرارداد کار است.
رواقی با یادآوری اینکه هرساله در ماه‌های پایانی سال کارگران بسیاری با اتمام مدت قرارداد از کار بیکار می‌شوند، یادآور شد: چنانچه وضع موجود هرچه زود‌تر به حالت عادی باز نگردد و بحران ارزی و کمبود نقدینگی تولید کنندگان با حمایت دولت مرتفع نشود باید شاهد افزایش تعدیل‌های کارگری در روزهای منتهی به آخر سال باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز