خبرگزاری کار ایران

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاح نمایشگاه ترافیک و رسانه:

مترو با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۹۵

با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، مسائل و مشکلات شهری را می‌توانیم سریع‌تر و دقیق‌تر به مردم منتقل کرده و از بازخورد آن مطلع شویم.

ایلنا: نمایشگاه تیتر‌ها، عکس‌ها و کارتون‌های ترافیکی که از بخش‌های جانبی «پنجمین جشنواره ترافیک و رسانه» محسوب می‌شود، طی مراسم ویژه‌ای با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران شامگاه روز شنبه ششم آبان در محل خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی چمران در جریان بازدید از این نمایشگاه با اشاره به عکس‌های جالب توجهی که در نمایشگاه مذکور به نمایش در آمده، اعلام کرد: انجام برخی اقدامات از سوی گروهی از رانندگان خودرو و راکبان موتورسیکلت که گوشه‌ای از آن‌ها در این عکس‌ها به تصویر در آمده، واقعاً تعجب برانگیز است.

وی که با دقت بالایی از تیترهای به نمایش در آمده در این نمایشگاه دیدن می‌کرد، افزود: تیترهای موجود در نمایشگاه مذکور خیلی جالب توجه بودند و از آن‌ها می‌توان متوجه شد رسانه‌ها به چه چیزهایی بیشتر توجه می‌کنند و حساسیت دارند.

چمران با توقف مقابل تیتر «کهریزک به تجریش رسید اما پول به مترو نرسید» گفت: این تیتر خیلی حرف‌ها برای گفتن دارد و به نظر من جالب‌ترین تیتر این نمایشگاه است.

وی در پایان بازدید از این نمایشگاه و در جمع خبرنگاران تعامل با رسانه‌ها را مورد تأکید قرار داد و اعلام کرد: با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، مسائل و مشکلات شهری را می‌توانیم سریع‌تر و دقیق‌تر به مردم منتقل کرده و از بازخورد آن مطلع شویم.

رییس شورای شهر اسلامی شهر تهران در پایان بازدید از نمایشگاه فوق خاطرنشان کرد: مترو در حال حاضر مسائل بسیار زیادی دارد و با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند.

همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در بازدید از این نمایشگاه گفت: استفاده از ظرفیت‌های هنری در زندگی ماشینی امروز، ضمن تلطیف فضای شهر و هویت‌بخشی به آن، موجب ایحاد ایجاد روحیه شادی و نشاط در شهر می‌شود.

سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ارتباطات تصویری به عنوان مهم‌ترین پدیده قرن، افزود: آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه در واقع وی‌ترین و کاتالوگی از سوژه‌های شهری برگزیده‌ای است که خبرنگاران در طول یک سال آن‌ها را مورد توجه قرار داده‌اند.

وی در تشریح اهمیت تیتر در بحث فعالیت‌های خبری با تأکید بر اینکه تیتر‌ها در انتخاب مخاطبان و هدایت آن‌ها به سمت و سوی توجه به اخبار و پیگیری خبر‌ها بسیار موثرند، اظهار کرد: استفاده از این فرصت برای جلب توجه افکار عمومی، ارتقای آموزش‌های شهروندی و نهادینه‌سازی فرهنگ شهرنشینی، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

معاون شهردار تهران از عکاسی به عنوان هنری رویاگونه نام برد و اضافه کرد: عکاسی شهری و زوم شدن دوربین عکاسان به سمت ابعاد و زوایای آشکار و پنهان زندگی در شهر را می‌توان یک انقلاب در تاریخ ۲۰۰ ساله عکاسی دانست و عکس‌ها به عنوان رسانه‌ای دارای مکانیزم ثبت و ضبط وقایع می‌توانند اهداف مورد نظر در حوزه حمل و نقل و ترافیک را تبلیغ و ترویج نمایند.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت به کارگیری کاریکاتور در روند آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به شهروندان، خاطرنشان کرد: از آنجا که کاریکاتور باعث شکل‌گیری فرهنگ انتقادپذیری در جامعه می‌شود، می‌توان از این ظرفیت برای نمایش مسائل و مشکلات موجود و ارائه نظرات و پیشنهاداتی به منظور رفع معضلات استفاده کرد.

در نمایشگاه تیتر‌ها، عکس‌ها و کارتون‌های ترافیکی که به عنوان یکی از بخش‌های جانبی «پنجمین جشنواره ترافیک و رسانه» برگزار می‌شود، تعداد ۱۴۴ اثر از بین آثار ارسالی به جشنواره به نمایش گذاشته شده و علاقه‌مندان می‌توانند تا دوازدهم آبان در ساعات عصر از این نمایشگاه در تالارهای بهار و تابستان خانه هنرمندان ایران در ایرانشهر شمالی بازدید کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز