خبرگزاری کار ایران

حدادعادل در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین:

مقصود رهبری از مهندسی فرهنگی، نظام مند بودن فعالیتهای فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۸۹۷

ما باید آسیب شناسی بکنیم و از نقطه نظرات دیگران هم استفاده کنیم، اما بایدبگویم که شرایط امروز ما بدتر از سال ۷۶ نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکیدکرد: مقصود مقام معظم رهبری از مهندسی فرهنگی، نظام مند بودن فعالیتهای فرهنگی است، اما فعالیتهای فرهنگی ما نظام مند نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی حداد عادل در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که در ساختمان این تشکل برگزار شد، با اشاره به ثبت نام اکثریت مردم درفاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: آمار مربوط به انصراف از یارانه، آماری است که در ذهن هر کدام از ما سئوالات جدی ایجاد می کند ومن شخصا از این نتیجه تعجب کردم.

وی با اشاره به شعار امسال، موضوع سخنرانی خود را در این نشست «مهندسی فرهنگی» عنوان کرد و اظهار داشت: این اصطلاح از جمله اصطلاحات جدی است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، اما باید به دنبال این باشیم که مقصود از مهندسی فرهنگی چیست؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برای تشریح این کلمه اقدامات بسیاری از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است، اظهار داشت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی در این رابطه اقداماتی صورت گرفته که از قضا آقای فانی که امروز مسولیت وزارت آموزش وپرورش را به عهده گرفته اند، مسول این امر بودند و اسناد مفصلی هم در این رابطه تهیه شده است. اما دولت فعلی با نگاهی انتقادی به این مصوبه نظر کرده و آقای آشنا مامور شده تا نظرات افراد دیگری هم در این رابطه بگیرد و در این مصوبه تجدیدنظر شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با طرح این سوال که آیا نهادها و مسولان موثر و دخیل در فرهنگ، در این عرصه تاکنون مهندسی کرده اند، خاطر نشان کرد: من فکر می کنم مراد رهبری از مهندسی فرهنگی این است که افرادی که دور میز شورای عالی انقلاب فرهنگی با محوریت رئیس جمهور نشسته اند و به نحوی در عرصه فرهنگ کار می کنند، آیا اقداماتشان با یکدیگر هم افزایی دارد؟

حداد عادل با بیان اینکه من فکر می کنم مشکل ما درعرصه فرهنگ کمیت مسائل فرهنگی نیست، اذعان داشت: مشکل اصلی ما این است که فرماندهی یک فکر واحد در عرصه فرهنگی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مهندسی فرهنگی چیزی نیست که امروز صورت گرفته باشد، تصریح کرد: ما باید تجارب قبلی را مطالعه کنیم و بر این اساس برای گسترش فرهنگ اسلامی، مهندسی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیتهای فرهنگی ما نظام مند نیست، بیان کرد: مقصود رهبری از مهندسی فرهنگی نظامند بودن فعالیتهای فرهنگی است، اما ما در مرحله تصور و تشریح آن گیر کرده ایم و نتوانستیم مقصود رهبری را دریابیم.

رئیس فرهنگستان زبان وادبیات فارسی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در این رابطه چه کرده است، بیان کرد: این فرهنگستان یک دستگاه اجرایی نیست، بلکه یک نهاد علمی است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به اقدمات فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی برای مهندسی فرهنگی ابراز داشت: متاسفانه اقدامات مانظامند نیست. مثلا در مجلس چهارم مصوبه ای داشتیم که مسولان از کلمه خارجی استفاده نکنند، ولی مثلا شهرداری پول می گیرد تا کلمه انگلیسی را تبلیغ کند و یا صدا و سیما کلمات خارجی را به راحتی استفاده می کند.

حداد عادل در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه مهمترین آسیب فرهنگی کشور را چه می دانید؟ گفت: قطعا مشکلات اقتصادی به مفاسد فرهنگی منجر می شود و اینکه آقا هم فرهنگ و هم اقتصاد رابیان کردند به این معناست که باید به هر دو توجه کردو از دیگری غافل نبود.

رئیس مجلس هفتم درپاسخ به سوال دیگر مبنی براینکه آیا اصولگرایان در انتخابات بعدی مجلس شکست خواهند خورد، اظهار داشت: ما باید آسیب شناسی بکنیم و از نقطه نظرات دیگران هم استفاده کنیم، اما بایدبگویم که شرایط امروز ما بدتر از سال ۷۶ نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز