خبرگزاری کار ایران

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

متقاعد کردن مسئولان به سازش از جمله ابزارهای دشمن در جنگ فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۸۵۰

دشمنان به دنبال آن هستند تا نرم‌افزار و روح انقلاب اسلامی را گرفته و موتور آن را خاموش کنند. / در مقطع کنونی یکی از مهمترین اقتضائات سنگرنشینی انقلاب اسلامی، شناخت و درک محور اصلی عملیات دشمن است تا عملیات‌های فریب ما را از مسیر اصلی گمراه نکند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: جنگ فرهنگی خطرناک‌ترین ابعاد درگیری حق و باطل است که کم‌هزینه، پردرآمد و ناملموس است و در آن باطل با لباس حق به میدان می‌آید.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران امروز در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری در محل ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه برگزار شد، در جمع فرماندهان، مسئولان، اساتید و مربیان عقیدتی سیاسی این نیرو تقابل و درگیری جبهه حق و باطل را سنت الهی نامید و اظهار داشت: تقابل این دو جبهه ابعاد و صحنه‌های مختلفی دارد که عملیات سخت و نظامی، جنگ سیاسی و جنگ فرهنگی بخشی از آن را شامل می‌شود.

وی از جنگ فرهنگی به عنوان خطرناک‌ترین ابعاد درگیری حق و باطل یاد کرد و با تشریح و یژگی‌های آن، گفت: این جنگ کم هزینه، پردرآمد و ناملموس است و در آن باطل با لباس حق به میدان می‌آید.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران افزود: در جنگ فرهنگی مبنایی‌ترین گفتمان‌‌ها و جهت‌گیری‌ها تغییر کرده و دشمن در صدد آن است که با تسخیر مغزها سرزمین‌ها را به تسخیر درآورد.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه از دشمن نباید انتظار داشت کاری جز دشمنی انجام دهد، گفت: دشمنان ما امروز مترصد به دست آوردن فرصتی هستند تا به بهترین نحو از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در مقطع کنونی یکی از مهمترین اقتضائات سنگرنشینی انقلاب اسلامی، شناخت و درک محور اصلی عملیات دشمن است تا عملیات‌های فریب ما را از مسیر اصلی گمراه نکند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه مهمترین چالشی که دشمنان انقلاب اسلامی به آن می‌پردازند را چالش فرهنگی، فکری و جنگ عقیدتی عنوان و تصریح کرد: دشمنان به دنبال آن هستند تا نرم‌افزار و روح انقلاب اسلامی را گرفته و موتور آن را خاموش کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما بر این نکته اذعان دارند که تمامی موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به فرهنگ و نرم افزار انقلاب یعنی اسلام مربوط می‌شود، گفت: دشمنان در صدد آن هستند که با شکستن روحیه انقلابی و جهادی فرهنگ رفاه‌طلبی را جایگزین کرده و انقلاب اسلامی را از درون دچار مخاطره کنند.

حاجی‌صادقی در ادامه " احیای تفکر سکولاریستی "، " تلاش برای تغییر گفتمان مقاومت "، " متقاعد کردن مسئولان به سازش با دشمنان " و " حمله به اصول و ارزش‌ها " را از جمله ابزارهای دشمن در جنگ فرهنگی توصیف و تصریح کرد: " ترویج لیبرالیسم فرهنگی "، " جلوگیری از پیشرفت علمی "، " استفاده از پیاده نظام داخلی " و " تغییر ارزش‌ها " نیز از دیگر ابزارهای دشمن در جنگ فرهنگی است.

وی با اشاره به رسالت خطیر سنگرنشینان انقلاب اسلامی در مقطع کنونی، اظهار داشت: غافل نشدن از جنگ فرهنگی، رویت محورها و کانال‌های نفوذ این حمله، تقویت اصول و تغییرناپذیری آنها، حفظ روحیه انقلابی و جهادی، تعمیق معارف، بصیرت‌افزایی، نهادینه کردن مقاومت در تمامی شئون و ارتقای آمادگی در تمامی صحنه‌ها مسئولیت و رسالتی است که در مقطع کنونی موجب ناکامی دشمن در جنگ فرهنگی می‌شود.

حاجی‌صادقی با تاکید بر اینکه تقویت ولایت‌محوری در اندیشه و عمل در جنگ فرهنگی از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است، گفت: امروز می‌بایست گیرنده‌های ما نسبت به مواضع رهبری حساس‌تر شود.

وی به حضور سپاه پاسداران در مرزها اشاره کرد و گفت: حضور سپاه در مرزها تنها با هدف حفظ خاک نیست بلکه حفظ ارزش‌ها را نیز دنبال می‌کند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه در پایان اظهار امیدواری کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان خط مقدم پاسداری از انقلاب همچون دوران دفاع مقدس الگویی برای تجلی ولایت محوری باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز