خبرگزاری کار ایران

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبر داد؛

اختصاص یارانه ۵۰ درصدی برای مشاوره ازدواج در هفته جوان

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۸۲۱

سپردن مسئولیت مراکز مشاوره ازدواج به وزارت ورزش و جوانان و مراکز مشاوره عمومی به سازمان بهزیستی غیرقانونی بود. به همین دلیل با نامه‌نگاری‌هایی که با مجلس و کمیسیون تطبیق مصوبات این نهاد انجام دادیم توانستیم جلوی اجرایی‌شدن این مصوبه را بگیریم.

در جلسه شورای مرکزی سازمان نظام روان‌شناسی که با حضور " محمود گلزاری " معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، وی از اختصاص یارانه ۵۰ درصدی برای مشاوره ازدواج در کلینیک‌های روان‌شناسی در هفته جوان خبر داد.


به گزارش ایلنا، در جلسه شورای مرکزی سازمان نظام روان‌شناسی عباسعلی اللهیاری، رئیس سازمان نظام روان - ‌شناسی و مشاوره کشور با بیان تاریخچه مشکلات مراکز مشاوره ازدواج گفت: همان‌طور که اسناد و نامه‌ها نشان می‌دهند اقدام دولت دهم در سپردن مسئولیت مراکز مشاوره ازدواج به وزارت ورزش و جوانان و مراکز مشاوره عمومی به سازمان بهزیستی غیرقانونی بود. به همین دلیل با نامه‌نگاری‌هایی که با مجلس و کمیسیون تطبیق مصوبات این نهاد انجام دادیم توانستیم جلوی اجرایی‌شدن این مصوبه را بگیریم.


رئیس سازمان نظام روان‌شناسی گفت: ‌ تغییر دولت و حضور دکتر گلزاری در سمت معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نویدبخش خبرهای خوبی در زمینه مراکز مشاوره بود. ایشان از‌‌ همان ابتدای حضور خود با ایفای نقشی فعال در حل مسئله مراکز مشاوره ازدواج و تشکیل جلساتی با مسئولین سازمان نظام روان‌شناسی در مدت کوتاهی توانستند با سازمان نظام روان‌شناسی به یک تفاهم‌نامه برسند.


اللهیاری ابراز امیدواری کرد که سازمان بهزیستی که تاکنون مرجعیت علمی سازمان نظام روان‌شناسی در ارائه مجوز به مراکز مشاوره را نپذیرفته به وزارت ورزش و جوانان بپیوندد تا سازمان نظام روان‌شناسی بتواند با قدرت از حقوق روان‌شناسان و مشاوران و مراجعان به مراکز مشاوره دفاع کند.


در ادامه جلسه حاتمی، معاون نظارت حرفه‌ای این سازمان با بیان مفاد تفاهم‌نامه و قدردانی از زحمات و نقش معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در رسیدن به یک تفاهم با سازمان نظام روان‌شناسی خاطرنشان کرد: طبق تفاهم‌نامه اولین جلسه کمیته فوق‌العاده باز اعتبار‌سازی مراکز مشاوره ازدواج در سازمان نظام روا‌ن‌شناسی و مشاوره کشور تشکیل شد. این جلسات برای تعیین تکلیف نهایی و رسیدگی حرفه‌ای و تخصصی به مراکز مشاوره ازدواج که پرونده‌شان را در گذشته به وزارت ورزش و جوانان سپرده‌اند، برگزار می‌شود.


محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در سخنانی این تفاهمنامه را مرحله‌ای مهم در امر مشاوره ازدواج در کشور دانست و گفت: امیدواریم که با روی کارآمدن دولت جدید نهادهای صنفی بیش از پیش تقویت شوند. دولت‌ها می‌آیند و می‌روند اما این نهاد‌ها و انجمن‌های صنفی و علمی هستند که می‌مانند.


گلزاری با بیان تاریخچه مراکز مشاوره ازدواج و شکل‌گیری سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ابراز امیدواری کرد که از این پس با همت این سازمان و کمک معاونت ساماندهی امور جوانان به سرعت مراکز مشاوره ازدواج به طور رسمی در کشور ایجاد شوند تا مشکلات مردم در این زمینه حل شود.


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: ما در وزارت ورزش و جوانان به صورت نیابتی وظیفه تدوین یک مجموعه مشخص آموزشی و دستورالعملی برای مشاوران ازدواج را برعهده داریم. این مجموعه باعثمی‌شود مشاوران ازدواج در کشور از یک دستورالعمل مشخص تبعیت کنند تا مراجعان با تشخیص‌ها و مشاوره‌های پراکنده و‌گاه غیرعلمی آشفته نشوند و زندگیشان با مشاوره‌های غلط شکل نگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که سازمان بهزیستی نیز با سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره به تفاهم برسند.


گلزاری با اشاره به اهمیت مشاوره ازدواج و ترویج آن در کشور وعده داد: معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصمیم دارد به همه جوان‌هایی که در هفته جوان یعنی طی روزهای ۱۷ تا ۲۳ جهت دریافت مشاوره ازدواج به کلنیک‌های روان‌شناسی مراجعه می‌کنند یارانه ۵۰ درصدی تعرفه را اختصاص دهد.


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: به زودی اسامی مشاوران و لیست مراکز مورد تایید برای گرفتن مشاوره ازدواج و برخورداری از تخفیف ۵۰ درصدی را با هماهنگی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره اعلام می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز